پیش‌بینی قیمت طلا در روز سه‌شنبه

12:53 - 1400/01/18
با نزدیک شدن به زمان برگزاری نشست بانک مرکزی آمریکا، بخشی از چارتیست‌ها از امروز دست به کار بستن موقعیت‌های معاملاتی و خروج از بازار طلا شده اند امری که قیمت این محصول را زیر فشار قرار داده است.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز سه‌شنبه

دنیای بورس- محمد نجفی: با وجود افت شاخص دلار در روز جاری، تقاضا برای طلا در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. پس از تزلزل شاخص دلار در شب گذشته، این نماگر تا این لحظه از معاملات امروز با افتی 0/1 درصدی به 94/25 واحد رسیده است. با این وجود معاملات طلا  از این وضعیت منتفع نشده است.

فردا قرار است نشست اعضای کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا تشکیل جلسه دهند. در این نشست به احتمال بسیار زیاد تصمیمی در زمینه افزایش نرخ بهره اتخاذ نخواهد شد اما موضع‌گیری‌های سران فدرال رزرو، سرنخ‌های خوبی را در زمینه چشم انداز افزایش نرخ بهره در ادامه سال به ویژه در نشست ماه سپتامبر برای سرمایه‌گذاران فراهم خواهد کرد. بدین ترتیب احتمال نوسان ملموس ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای مطرح جهان وجود دارد.

به تبع این امر بخشی از سرمایه گذاران تکنیکال در حال بستن موقعیت های معاملاتی هستند تا از نوسانات احتمالی روزهای پیش‌رو در امان باشند. همین امر بازار طلا را زیر فشار قرار داده و قیمت این محصول را به محدوده منفی کشانده است.

در ساعت‌های پیش رو گزارش‌های مهمی در تقویم اقتصادی خودنمایی می‌کند. کمتر از یک ساعت دیگر شاخص قیمت مصرف کننده اتحادیه اروپا منتشرهخواهد شد و عصر سه‌شنبه گزارش تولید ناخالص داخلی کانادا و شاخص اطمینان مصرف‌کنندگان آمریکا به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رسید. در صورتی که بازار ارز امروز نوسانات شدیدی را در پاسخ به نتیجه گزارش‌های مذکور تجربه نکند، به نظر نمی‌رسد که طلا چندان از نتیجه این گزارش‌ها تاثیر بپذیرد. هم اکنون طلا مطابق با پیش بینی روز گذشته در حال واکنش به حمایت 1217 دلار است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه ژوئن با قرارگیری در سطح 1217 دلار، افت قیمتی 4 دلاری را منعکس می‌کند. در بازار نقدی 2 دلار افت کرده و در سطح 1218/8 دلار قرار گرفته است.

 

پیش بینی دوشنبه (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی):

سیگنال‌های نزولی : تثبیت قیمت در سطوح پایین‌تر از میانگین‌های موزون نمایی 5 روزه (1221دلار)، 13 روزه(1227 دلار) و 62 روزه (1259 دلار).

هشدار بازگشت روند: نوسانگر MACD بالاتر از خط سیگنال قرار دارد

سیگنال تایید بازگشت روند: واگرایی در نمودار RSI و MACD به چشم نمی‌خورد و RSI  کماکان وارد محدوده فروش هیجانی نشده بنابراین سیگنالی در جهت تایید هنوز صادر نشده است.

حمایت های پیش‌رو: در صورت افت قیمت، حمایت 1217 و سپس 1209 دلار پیش روی طلا قرار دارد.

مقاومت های پیش رو: در صورت صعود قیمت، اولین مقاومت مهم در سطح میانگین 5 روزه (1221 دلار)  دیده می‌شود و مقاومت بعدی  منطبق با میانگین 13 روزه (1227 دلار) است. کماکان سناریوی خوش‌بینانه رشد قیمت تا مقاومت 1236 دلار است.

نتیجه‌گیری:  هشدار بازگشت روند قوی صادر نشده و سیگنال تاییدی نیز در این راستا در دسترس نیست. تثبیت قیمت در سطوح پایین‌تر از میانگن‌های ذکر شده کماکان چشم انداز روشنی را پیش روی طلا قرار نمی دهد.