چند خبر درباره ویروس کرونا در جهان | تلفات در چین به ۱۷۰ تن رسید + عکس

12:51 - 1400/01/21
آخرین آمار جان باختگان و مبتلایان ویروس کرونا در جهان اعلام شد.
چند خبر درباره ویروس کرونا در جهان | تلفات در چین به ۱۷۰ تن رسید + عکس

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تعداد تلفات کروناویروس در چین به ۱۷۰ نفر افزایش پیدا کرد و در حال حاضر ۷۷۱۱ نفر هم به این ویروس کشنده مبتلا هستند. 

رویترز گزارش داد، تعداد تلفات مبتلایان و قربانیان ویروس مرگبار کرونا در چین همچنان رو به افزایش است. بر اساس آخرین آماری که رویترز بامداد پنجشنبه آن را منتشر کرده است، آمده که اکنون ۱۷۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این کرونا از دست داده اند.

طبق این آمار، تعداد افراد مبتلا به این ویروس نیز افزایش یافت و در حال حاضر به ۷۷۱۱ نفر رسیده است.

مقامات آمریکایی می‌گویند که کاخ سفید تعلیق پروازها به چین را به منظور مهار گسترش انتشار این ویروس به صورت جدی مورد بررسی قرار می دهد. آمریکا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، پاکستان، فرانسه و کانادا کشورهایی هستند که موارد ابتلا در آنها گزارش شده‌ است.

گفته می‌شود منشأ این ویروس در فروشگاه غذای دریایی شهر ووهان چین در اواخر سال گذشته میلادی شناسایی شد که به دیگر شهرهای چین مانند پکن و شانگهای تسری پیدا کرده است.

 

ویروس کرونا به کدام کشورها رسیده است؟

به گزارش تسنیم بر اساس اعلام یک پایگاه اینترنتی وابسته به دانشگاه جانز هاپکینز، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از مرز ۶ هزار نفر عبور کرده و بیش از ۱۵ کشور درگیر این ویروس شده‌اند.

 پایگاه اینترنتی gisanddata وابسته به دانشگاه «جانز هاپکینز» آمریکا اقدام به ارائه و به‌روزرسانی آمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان کرده است.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی این پایگاه اینترنتی، تا ساعت ۲۳:۰۰ چهارشنبه شب به وقت تهران، دست‌کم ۶۱۶۵ فرد مبتلا به ویروس کرونا در اقصی نقاط جهان شناسایی شده‌اند که ۶۰۷۰ نفر از آنها ساکن کشور چین (سرزمین اصلی چین) بوده‌اند. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در تایلند، هنگ‌کنگ و تایوان نیز به ترتیب ۱۴، ۱۰ و ۸ نفر گزارش شده است.

در سایر کشورها یا مناطقی که موارد ابتلا به ویروس کرونا در آنها شناسایی شده است، آمار مبتلایان تا ساعت 22:00 چهارشنبه شب به وقت تهران بدین شرح است: ژاپن (7 نفر)، ماکائو (7 نفر)، مالزی (7 نفر)، سنگاپور (7 نفر)، استرالیا (5 نفر)، آمریکا (5 نفر)، فرانسه (4 نفر)، آلمان (4 نفر)، کره جنوبی (4 نفر)، امارات (4 نفر)، کانادا (2نفر)، ویتنام (2 نفر)، کامبوج (1 نفر)، نپال (1 نفر)، فنلاند (1نفر) و سری‌لانکا (1 نفر).

 

پای ویروس کرونا به فنلاند هم رسید

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، موسسه ملی بهداشت و رفاه فنلاند اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور تایید کرد.

طبق اعلام این موسسه، فرد مبتلا به ویروس کرونا از شهر «ووهان» چین وارد این کشور شده و هم‌اکنون در بیمارستانی در شمال فنلاند بستری است. موسسه ملی بهداشت و رفاه فنلاند می‌گوید ممکن است علاوه بر فرد مذکور، ۱۵ نفر دیگر نیز به این ویروس مبتلا شده باشند. با تایید ورود ویروس کرونا به فنلاند، تعداد کشورهایی که موارد ابتلا به این ویروس در آن‌ها گزارش شده به عدد ۲۰ رسید.

 

تعطیلی دفاتر گوگل در چین در پی ویروس کرونا

همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت گوگل به طور موقت همه دفاتر خود در چین، هنگ کنگ و تایوان را به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل می‌کند.

 

ویروس کرونا ۲ دیدار بسکتبال در آمریکا را لغو کرد

۲ دیدار بسکتبال دانشگاهی در کشور آمریکا به دلیل احتمال وجود ویروس کرونا لغو شد.

به گزار باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از insidethegames، تیم های بسکتبال (دختران و پسران) دانشگاه میامی و دانشگاه میشیگان قرار بود دیداری را با یکدیگر انجام دهند که به دلیل احتمال وجود ویروس کرونا لغو شد. به تازگی ۲ دانشجوی دانشگاه میشیگان مشکوک به ابتلا (ویروس کرونا) شدند و همین موضوع باعث شد تا مسئولان برگزاری این ۲ دیدار را لغو کنند. این ویروس ابتدا در شهر ووهان چین کشف شد و در حال حاضر برخی از کشورها درگیر مبارزه با این کرونا هستند.