قربانیان کرونا در چین به ۲۵۹ نفر رسید

12:51 - 1400/01/21
دولت چین از افزایش آمار تلفات ویروس «کرونا» به ۲۵۹ نفر خبر داد.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از مهر، العهد گزارش داد، دولت پکن از افزایش آمار قربانیان ویروس مهلک «کرونا» خبر داد.

بر اساس این گزارش، دولت چین اعلام کرده است که شمار قربانیان ویروس مذکور به ۲۵۹ نفر رسیده است. طبق اعلام دولت پکن، تاکنون مجموعاً حدود ۱۲ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند. ویروس کرونا تاکنون به شماری از کشورها نیز راه یافته است.

 

چین: اقدام امریکا در اعلام هشدار مسافرتی «نابجا» بود

به گزارش مهر،  وزارت امور خارجه چین تصمیم آمریکا برای اعلام هشدار مسافرتی به چین را خلاف واقعیتهای موجود و اقدامی نابجا خواند.

به گزارش  رویترز، «هوآ چونائینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه اعلام کرد که تصمیم ایالات متحده برای بالا بردن سطح هشدار خود در مورد سفر به چین اقدامی مغایر با واقعیتهای موجود و همچنین نابجا بود.

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواسته است تا از اعلام ممنوعیتهای مسافرتی بپرهیزند؛ با این حال وزارت خارجه آمریکا سطح هشدار مسافرتی برای سفر به چین را در سطحی برابر با هشدار مسافرتی به عراق و افغانستان اعلام کرد.

ایالات متحده و سایر کشورها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا- که از شهر ووهان چین آغاز شده و تاکنون حدود ۲۱۳ قربانی گرفته است- تدابیر لازم را اتخاذ کرده اند. تا امروز بیش از ۹۸۰۰ نفر درسرتاسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند.