سلطانی‌نژاد در چهارمین همایش بین المللی سنگ آهن ایران

عرضه سنگ آهن از دهه فجر در بورس کالا

11:41 - 1400/01/25
مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران در چهارمین همایش بین‌المللی سنگ آهن ایران به تشریح مزایای اجرای ماده 37 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و سابقه معاملات سنگ آهن در بورس کالای ایران پرداخت و از عرضه سنگ آهن از دهه فجر خبر داد.

فارس: چهارمین همایش بین‌المللی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران، روز یکشنبه 19 دی ماه با حضور مقامات ارشد دولتی و مسئولان بازار سنگ آهن ایران در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

حامد سلطانی نژاد مدیر عامل بورس کالای ایران در این همایش گفت: پیاده سازی تبصره 2 آیین نامه اجرایی ماده 37 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، تسهیل شرایط فروش عرضه مازاد تالار داخلی در رینگ صادراتی همراه با توسعه بازارهای صادراتی سنگ آهن و افزایش سهم بخش خصوصی از جمله برنامه‌های بورس کالا در این زمینه به شمار می‌رود.

سلطانی نژاد به اجرای ماده 37 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور اشاره کرد و گفت: این ماده به دولت اجازه داده است تا برای فرآوری مواد خام و تبدیل کالاهای با ارزش افزوده پایین داخلی و وارداتی به کالاهای با ارزش افزوده بالا از انواع مشوق لازم همچون ظرفیت‌های بورس کالای ایران استفاده کند.

وی با بیان اینکه تعیین فهرست مجاز خریداران، نحوه و زمان سه نوبت عرضه و تعیین قیمت های پایه عرضه ها، از محورهای کلیدی در اجرای این ماده است، خاطرنشان کرد: اجرای ماده 37 قانون رفع موانع تولید در بازار سنگ آهن مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و همچنین مذاکراتی با ذینفعان اصلی بازار سنگ آهن از جمله انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن برگزار شده است، تا زمینه برای آغاز عرضه‌های سنگ آهن در بورس کالا فراهم شود.به گفته وی، براساس توافقات انجام شده قرار است، تا عرضه سنگ آهن داخلی در دهه فجر در بورس کالای ایران آغاز شود.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.