سخنان رئیس جمهور درباره «ذوب» و فولادی‌ها

11:51 - 1400/01/25
حسن روحانی؛ رئیس جمهور عصر سه شنبه در نهمین نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی با اشاره به اینکه همه تحریم‌های هسته‌ای برداشته شده است، تاکید کرد: ببینید بعد از لغو تحريم‌ها همين ذوب آهن و صنعت فولاد چه رشد و رونقي پس از برجام داشته‌اند؛ به طوریکه اين شركت‌ها به حدي سرشان شلوغ شده که جنسی ندارند به كشور دیگری بفروشند.

رئیس جمهور در بخش از صحبت‌های نهمین نشست خبری با اشاره به اینکه همه تحریم‌های هسته‌ای برداشته شده است، به منتقدان گفت: رشد اقتصادی را نمی‌بینید، عینک بزنید یا خود را درمان کنید. به گفته روحانی اگر چه مشکلات اقتصادی باقی مانده است، اما آن مشکلات را باید حل و فصل کنیم. وی با بیان اینکه خرید هواپیماها صنعت گردشگری ما را به حرکت در می‌آورد، با کنایه عنوان کرد: هواپیمای نو خاصیت دارد، نمی‌خواهید، بروید هواپیمای کهنه سوار شوید.

وی همچنین در بخش دیگری  از صحبت‌های با اشاره به اینکه قبل تحريم و برجام انبارهاي فولاد و ذوب‌آهن پرجنس بود و كسي نمي‌خريد، گفته بود: پس از برجام ديگر اين شركت‌ها جنس ندارند كه به كشوري بفروشند، وضعیت صنعت فولاد به علت تقاضاي زياد جهاني بعد از لغو تحريم‌ها به جایی رسیده که فولادسازان به حدي سرشان شلوغ شده كه فقط برای 3ماه آینده مي‌توانند جنس بفروشند. رئيس جمهور اعلام كرد: مخالفان برجام و منتقدان برويد ببينيد همين ذوب آهن و صنعت فولاد در اين مدت چه رشد و رونقي پس از برجام داشته است. رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: با توجه به اقتصادمقاومتي كه مورد نظر رهبرانقلاب و مردم شريف ايران است امسال و نهايت تا سال آينده ريل‌‎گذاري چند استان به همديگر تمام مي‌شود و به هم متصل مي‌شود  (لازم به ذكر است ذوب آهن اصفهان تنها توليدكننده ريل ملي در ايران و كل منطقه خاورميانه است).

مشروح صحبت‌های رئیس جمهوری را اینجا بخوانید.