رئیس سازمان خصوصی سازی در نشست مطبوعاتی بیان کرد

دریافت صورتحساب سهام عدالت از هفته دوم اسفند

12:30 - 1400/01/25
میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی در نشست خبری امروز در خصوص سهام عدالت گفت: تا هفته دوم اسفند ماه سهامداران سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به سامانه سازمان خصوصی‌سازی از میزان سهام خود باخبر شوند.

میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی در نشست خبری امروز با اشاره به شایعات در خصوص زمان پرداخت سود گفت: عده‌ای می‌گفتند پیش از انتخابات سال 96 سود سهام عدالت پرداخت می‌شود از آنجاییکه مجامع شرکت‌ها تا پایان تیر ماه سال 96 برگزار می‌شود بنابراین چون سود شرکت‌ها در این مجامع مشخص می‌شود، پرداخت سود پیش از تیر ماه امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: البته در مجامع سود مشخص می‌شود و از آن پس شرکت‌ها 8 ماه فرصت دارند تا سود را پرداخت کنند. رییس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه سهام عدالت متعلق به یک دوره یا دولت نیست گفت: همه گرایش‌های سیاسی کشور در شکل‌گیری سهام عدالت دخیل بودند و همه تلاش داشتند که ذائقه مردم را تلخ نکنند. وی افزود: دولت هفته گذشته در مورد اصلاح سبد سهام خبری اعلام کرد. در حالیکه مصوبه اصلاح سبد سهام در جهت شفاف‌سازی و بهبود سهام است تا مشمولان از سهام بهتری برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: قرار شد دولت در همه پالایشگاه‌ها بیست درصد سهام داشته باشد که این ارزش سهام عدالت را افزایش خواهد داد. به گفته پوری حسینی، سبد سهام با دقت مراقبت شده و ارزش آن کم نشده است. با پایان پذیرفتن 10 سال باید مجموعه اقداماتی برای ساماندهی سهام عدالت انجام دهیم که سه مرحله در نظر گرفته شده که مرحله اول ارایه و صدور صورتحساب برای مشمولان است تا سود آن مشخص شود ولی مراحل بعد هنوز نهایی نشده است.