قیمت سکه امامی به بالای مرز ۱۲ میلیون تومان رفت. سکه که در ابتدای روز شنبه به راحتی به بالای کانال ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان سرک کشیده بود، دیشب توانست تا نزدیک محدوده ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان پیشروی کند.

چنین افزایشی می تواند زمینه ساز ایجاد فضای هیجانی بیشتر در ابتدای بازار روز یک شنبه شود. با این حال،‌ شکست مقاومت سنگین ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی کار راحتی نخواهد بود، چرا که در سال جاری، نوسان گیران نتوانسته اند،‌ قیمت سکه را بالای محدوده یاد شده تثبیت کنند.

Untitled-6

علامت افزایشی از بازار ارز

بر اساس گفته های بازیگران بازار، معامله گران بزرگ سکه کمی نگران افت قیمت دلار در روز شنبه بودند. با این حال، زمانی که اسکناس آمریکایی افت خاصی را از خود نشان نداد و حتی به بالای مقاومت ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان رفت، سکه بازان با جسارت بیشتری در موقعیت خرید گرفتند. در معاملات پشت خطی نیز خبر خاصی از افت معنادار دلار بود و این عامل موجب شد که سکه به راحتی وارد کانال ۱۲ میلیون تومانی شود.

ارزش ذاتی سکه بعدازظهر دیروز حدود ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود. با توجه به چنین ارزش ذاتی که ناشی از جهش بهای اونس طلا در روزهای انتهایی هفته گذشته بود، طبیعی بود که قیمت سکه در بازار نیز دچار افزایش معنادار شود. با این حال، قیمت بازاری سکه بعدازظهر دیروز تنها ۴ دهم درصد بیشتر از ارزش ذاتی این فلز گران بها بود. در ماه های اخیر عموما حباب سکه بین ۲ الی ۳ درصد بود. به نظر می رسد دیشب معامله گران سعی کردند با افزایش خریدها، کمی سکه را به سطح حبابی ماه های اخیر خود نزدیک کنند.

1-01