به گزارش اکوایران،  قیمت طلای جهانی در هفته گذشته از مرزهای حساس 1835 دلار و 1850 دلار عبور کرد و تا ظهر امروز بالای این مرزها مقاومت می‌کرد، قیمت طلا در پایان معاملات روز گذشته روی 1862 دلار قرار داشت و در ساعت 12 و 56 دقیقه ظهر به وقت ایران تا 1872 دلار بالا رفته بود.

قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

بازار ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشته عملکرد خوبی نداشت. قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 58 دقیقه عصر به وقت ایران 60 هزار و 547 دلار گزارش می‌شد و نسبت به 24 ساعت گذشته حدود 8.4 درصد افت کرده بود. سرمایه بازار بیت کوین در نتیجه این کاهش قیمت یه 1.15 تریلون دلار رسیده بود.

دومین ارز دیجیتال مهم دنیا نیز بازدهی منفی 9 درصدی را در 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده بود. قیمت اتریوم 4 هزار و 289 دلار گزارش می‌شد و سرمایه بازار آن به 508 میلیارد دلار رسیده بود.

به طور کلی بازار ارزهای دیحیتال در 24 ساعت گذشته افت قابل توجهی داشت و بخش قابل توجهی از سرمایه خود را از دست داده بود،  به گزارش کوین گکو سرمایه بازار ارزهای دیجیتال به حدود 2.8 تریلیون دلار افت کرده بود، (کوین مارکت کپ سرمایه کل بازار ارزهای دیجیتال را صبح امروز حدود 1 تریلیون دلار نشان می‌داد که احتمالا اشتباه بود و بعدا اصلاح شد)

علت افت قیمت رمزارزها چه بود؟

افزایش سختگیری‌ها نسبت به استخراج ارزهای دیجیتال در چین به بهانه نسائل زیست محیطی و به تصویب رسیدن لایحه یک تریلیون دلاری زیرساختی بایدن که سختگیری زیادی نسبت به رمزارزها اعمال می‌کند در افت قیمت ارزهای دیجیتال تاثیرگذار بود. بر اساس این لایحه تراکنش‌های بالای 10 هزار دلار باید به سرویس درآمد داخلی گزارش داده شود.