جدیدترین گوشی اپل آیفون 14 در 2022 

13:26 - 1401/06/14
به عرضه آيفون های جدید کمپانی اپل نزدیک تر میشیم...

که به طور دقيق ۶ روز انتظار به پایان میرسه به تاريخ میلادی:۷ سپتامبر  (چهارشنبه ۱۶ شهریور) که در این مراسم اپل انتظار رونمایی آیفون های نسل جدید از این کمپانی باشیم و امسال دیگه خبری از سری مینی نیست و بر خلاف سال های گذشته امسال علاوه بر تفاوت های ظاهری و طراحی تفاوت های بیشتر بین سری پرو و نرمال نسل ۱۴ آیفون رو بیشتر در امسال خواهیم داشت و همچنین احتمال عرضه ایرپاد پرو سری دو و اپل واچ سری ۸ شاهد باشیم.

امسال هم مثل سال گذشته چهار مدل آیفون عرضه میشه که به شرح زیر هستش:

  • iPhone14

  • iPhone14 MAX

  • iPhone 14 PRO

  • iPhone14 PRO MAX

بله درست خوندید iPhone14 MAX

امسال کمپانی اپل تصمیم گرفت که به دلیل استقبال کم مردم از سری مینی این سری رو حذف و با سری مَکس را جایگزین کند که تصمیم جالب و انقلابی به نوبه خودش هست که در ادامه به ویژگی های این سری جدید میپردازیم با ما همراه باشید. طبق اطلاعات موجود قرار است که سری های جدید ایفون ابعادی به شرح زیر داشته باشند:

  •  آیفون 14 با نمایشگر 6.1 اینچی

  •  آیفون 14 مکس با نمایشگر 6.7 اینچی

  •  آیفون 14 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی

  •  آیفون 14 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی

    و طبق ليست که منتشر شده ابعاد ایفون ۱۴ مکس ابعاد یکسان با آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد داشت که این خبر خیلی خوب برای فن های گوشی بزرگ اپل هست چون این ابعاد بزرگتر یعنی باطری لایف بیشتر و صفحه نمایش بزرگتر و این یعنی دیگه قرار نیست این اپشن هارو فقط در آیفون پرو مکس مشاهد کنیم و از لحاظ ابعاد فرق با سری قبل یعنی آیفون های ۱۳ نخواهند داشت اما به جای آیفون مینی آیفون مکس خواهیم داشت.

نمایشگر

جدیدترین گوشی اپل آیفون 14 در 2022 12

امسال قرار است که در سری پرو ایفون های ۱۴ ناچ حذف بشه و جای خودشو به دو حفره گرد و کپسولی شکل بده که در زیرشون که سنسور تشخیص چهره و دوربین سلفی قرار دارد و هچنین خم خوردگی های اطراف نمایشگر ۲۱٪ قراره که باریک تر بشه ولی سری نرمال ایفون های ۱۴ قراره با همون ناچ سابق عرضه بشه که این اتفاق بیفته عجیبه اما دلیلش مشخصه که کمپانی اپل تصمیم داره که سری پرو آیفون های خودشو با سری نرمال متمایز کنه چون سری پرو همونطور از اسمش مشخصه برای استفاده روتین نیست و یک تلفن همراه حرفه ای هستش و خوب قیمت بیشتری از سری نرمال داره که طبیعی هستش و در واقعه با این اقدام قصد اینو داره که علت این که این تفاوت قیمتی مشخص تر کند.

وهچنین نمایشگر ۱۲۰ هرتزی قراره که در سری پرو تجربه کنیم اما احتمال اینکه برای سری نرمال هم عرضه بشه زیاده و در سری نرمال هم نمایشگری ۱۲۰ هرتزی داشته باشیم که امیدواریم این اتفاق بیافتد.

دوربین

اما میرسیم به بحث شیرین دوربین آیفون که زبان زد کل دنیا هستش که یکی از دلایل خرید آیفون برای مردم هستش و کمپانی اپل اعتقادی به افزایش به رزولوشن ندارد چند سال و چند نسل اخیر از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است که با وجود این تراکم پیکسلی دوربین های خارق العاده ای تحویل مشتری های خودش داده اما در نسل جدید قصد داره که ارتقا اساسی به مگاپیکسل های آیفون های خودش بده که امسال قراره که ایفون های سری ۱۴ با دوربین های ۴۸ مگاپیکسلی عرضه بشن که خبر خیلی خوبیه و این یعنی قراره رقابت شدیدی با رقبای همیشگی خودش یعنی پرچمدارای سامسونگ داشته باشه

طراحی

طبق اطلاعات منتشر طراحی جدیدی در ظاهر پشت سری پرو نخواهیم داشت اما لنز های دوربین به دلیل افزایش مگاپیکسلی بزرگتر خواهند شد که به طور دقیق ۱.۹۲ میلیمتر طول بیشتر و و ۱.۷۲ میلیمتر عرض بیشتر و خوب این هم اقدام عجیبه که برای سه سال متوالی طراحی بی تغییر رو شاهد باشیم.

از طراحی پشت ایفون ۱۴ نرمال اطلاعاتی در دسترس نیست یک احتمال با رصد رخ دادن بسیار پایینی وجود داره دکمه های کم و زیاد کردن صدا مثل ایفون ۴ و ۴ اس گرد باشه که همونطور که گفتیم احتمال کمی داره.

جدیدترین گوشی اپل آیفون 14 در 2022 11

باتری

اطلاعات از باتری در سترس نیست در حال حاظر اما انتظار میره که بهینه سازی های بهتری صورت بگیره و حتی از سری ۱۳ که باطری خوبی داشتن بهتره بشود. برای خرید جدید ترین باتری های اپل میتوانید به فروشگاه استپ موبایل مراجعه کنید.

تفاوت های بین پرو و نرمال 

تفاوت بین سری ۱۴ نرمال و سری پرو ۱۴ هستش قراره که سری نرمال با چیپست سال قبل منتشر بشه یعنیA15 Bionic که جای نگرانی نیست چون این چیپست به اندازه ای قوی هستش که به مشکلی بر نخورید و برنامه هارو به راحتی براتون اجرا میکنه در واقع تمام برنامه هایی که ممکنه بهش احتیاج پیدا کنید روبه راحتی تمام میتونید استفاده کنید.

تفاوت با نسل قبل

عمده تغییرانی که شاهدش هستیم در مقایسه با نسل قبل افزایش مگاپیکسل دوربین ، حذف شدن ناچ،چیپست جدید (فقط در سری پرو) و دوربین بزرگتر هست و همچنین به جای سری مینی سری مکس رو امسال خواهیم داشت

رنگبندی

رنگ بنفش به عنوان رنگ سال ایفون های پرچمدار انتخاب بشه و رنگ برنز هم احتمال داره که عرض بشه که به طور کلی رنگ بند امسال سفید مشکی قرمز ابی و بنفش باشد.

قابلیت ها

احتمال دیگه ای که هست این هستش که اپل در حال کار بر روی شبکه ماهواره ای برای ارتباط اورژانسی در ایفون هستش که احتمال عرضه اش در امسال کمه اما کاربرد این قابلیت این هستش که در جاهای بدون انتن مثل جنگل و بیابون یا همچین جاهایی که فاقد انتن و نمیشه تماس برقرار کرد شما به کمکتون میاد و میتونید تماس بگیرید و اگه به مشکلی برخورد کردید خودتون نجات بدید.

همچنین احتمال اینکه اپل در شارژر های خودش از قابلیت های گان استفاده کنه هستش که به این معنی شارژر ۳۰ واتی که امسال قرار عرضه بشه وزن سبکتری خواهد داشت که مطمعنن در جعبه قرار نداره و باید جداگانه خرید کنید و برای خرید میتونید به سایت استپ موبایل مراجعه کنید.
همچنین احتمال عرضه نسخه دو ترابایتی هم وجود داره.

قیمت

همچنین ایفون ۱۴ مکس ۲۰۰ دلار گرونتر تر از ۱۴ نرمال خواهد بود که یعنی ۹۰۰ دلار اما احتمال افزایش قیمت کلی نیز در این نسل وجود دارد و علتش هم افزایش قیمت برخی شرکت های تامین کننده قطعات آیفون است اما شرح قیمت ها بدون افزایش قیمت شروع آیفون ۱۴ : ۷۰۰ دلار و ۱۴ پرو ۱۲۰۰ دلار شروع میشود .

و امیدواریم که وارد ایران بشه و بتونیم با قیمت معقولی خریداری کنیم و برای خرید لوازم آیفون ۱۴ خودتون و هر آیفونی یا حتی گوشی اندرویدی که دارید به سایت ما یعنی استپ موبایل مراجعه کنید.

ارزش خرید

ایا اصلا ارز خرید داره این سوالی که شما باید طبق سلیقه خودتون یک جواب براش پیدا کنید چون سری ۱۳ به اندازه کافی قدرتمند هستند و همچنین اپدیت های ios سالی های اینده دریافت میکنه اما شما اگه اپل فن باشید حتما علاقه دارید گوشی خودتون اپگرید کنید اما قیمت نجومی و همچنین افزایش قیمت از طرف کمپانی اپل که قرار داشته باشه تغییر اسونی نیست حداقل برای ایرانی ها اما اگه شما جزو افراد هستن که این تغییر انجام میدید.

شما میتوانید لوازم بهترین لوازم جانبی های اپل را از فروشگاه استپ موبایل تهیه کنید.