نقشه بازار سهام در روز چهارشنبه؛

بورس با رکود معاملاتی به استقبال تعطیلات رفت

16:27 - 1401/06/23
اکوایران: در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص‌های بازار سهام ریزش کردند و ارزش معاملات کاهش چشمگیری داشت.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه بیست و سوم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 4 هزار و 47 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 389 هزار و 79 واحد رسید. 

 

شاخص هم وزن بورس با کاهش 369 واحدی در سطح 404 هزار و 887 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 36 واحد بالا آمد و در سطح 18 هزار و 732 واحد قرار گرفت.  

خروج سرمایه از بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 96 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام آسیاتک (شرکت داده گستر عصر نوین) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 18 میلیارد تومان بود. پس از آسیاتک، نمادهای خساپا (شرکت سایپا)  و بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

بورس با رکود معاملاتی به استقبال تعطیلات رفت19

نمادهای پیشران بورس و فرابورس

امروز نمادهای «فارس»، «کگل» و «وپاسار» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «مبین»، «خودرو» و «وغدیر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «صبا»، «فزر» و «خدیزل» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «کزغال»، «شبصیر» و «پارتا» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و خساپا و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، صبا و فزر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 22 هزار و 130 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 14 هزار و 650 میلیارد تومان بود که 66 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 16 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 529 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های بازار سهام

در معاملات چهارشنبه 61 نماد صف خرید داشتند و 41 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 20 درصدی به 222 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 16 درصد کاهش یافت و 151 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 190 میلیون تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 94 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد بالبر (شرکت کابل البرز) با صف‌ خرید 32 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از بالبر، نمادهای حپترو (شرکت حمل و نقل پتروشیمی) و گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غاذر تعلق داشت که ارزش آن 180 میلیون تومان بود. پس از غاذر، نماد غمهرا  صف فروش داشت.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس با رکود معاملاتی به استقبال تعطیلات رفت20