بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

پیش بینی بورس فردا 10 اسفند 1401 / شکست سقف کانال صعودی شاخص کل

16:33 - 1401/12/09
شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد بیش از 29 هزار واحدی همراه شد تا همچنان در محدوده کانال یک میلیون 800 هزار واحدی باقی بماند. شاخص با رشد امروز سقف کانال صعودی خود را رو به بالا شکست تا همچنان انگیزه صعودی بودن را در دل سهامداران حفظ کند.

 با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال معمولا به طور سنتی بازار بورس تهران مورد استقبال قرار می‌گیرد و تا بعد از تعطیلات این رویه مثبت ادامه دار است، این رویه سنتی در چند سال گذشته تکرار شده است.

تنها سالی که این مورد نقض شده را می‌توان در سال 1400 جستجو کرد. ارزش بازار بورس تهران امروز به رقم 6 هزار و 758 همتی رسید تا با ارزش معاملات حدود 9 هزارو 60 میلیارد تومانی به استقبال آخرین روز کاری هفته برود.

گروه خودرویی باز هم با ارزش بالای معاملات خود توانست رتبه اول را با ارزش معاملاتی در حدود 1200 میلیارد تومانی از آن خود کند.

فلزات اساسی و فرآورده های نفتی هم به ترتیب با ارزش معاملاتی 800 و 572 میلیارد تومانی در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

خبرهای روز

وزارت صمت اعلام کرده است که  براساس تصمیم وزارت صمت تولیدکنندگان تمام محصولات زنجیره فولاد مکلف شدند 100 درصد عرضه خود را در تالار داخلی بورس انجام دهند و قیمت پایه محصولاتی را که در بورس عرضه می‌کنند، براساس ارز نیمایی باشد. 

قالیباف سخنگوی وزارت صمت گفت: در ساز و کار جدید مقرر شد 100 درصد عرضه این محصولات نظیر شمش، ورق، میلگرد و... ابتدا در تالار داخلی بورس کالا عرضه شود و فقط در صورتی که مازاد بر مصرف صنایع داخلی ایجاد شد، این مازاد در تالار صادراتی بورس برای تولید کننده محصول قابلیت صادرات داشته باشد.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم در نشست خبری اعلام کرده است ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی آخر این هفته در استان بوشهر افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از آن ۵۰ میلیون متر مکعب گاز در دست استفاده قرار می‌گیرد. همچنین ۱۰ هزار متر مکعب آب از محل طرح آب شیرین‌کن در این استان در اختیار مردم این منطقه قرار می‌گیرد و بیش از ۲ هزار واحد مسکن به افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.

نماد کگل هم پس از برگشتن از مجمع عمومی که در خصوص افزایش سرمایه برگزار شده بود با بازدهی مثبت 17 درصدی به معاملات بازار برگشت و به تنهای بیش از 8 هزار واحد شاخص بورس را مثبت کرد.

بررسی تکنکیالی شاخص بورس تهران 

شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد بیش از 29 هزار واحدی همراه شد تا همچنان در محدوده کانال یک میلیون و 800 هزار واحدی باقی بماند. شاخص با رشد امروز سقف کانال صعودی خود را رو به بالا شکست تا همچنان انگیزه صعودی بودن را در دل سهامداران حفظ کند.

با نیم نگاهی به نمودار، شکسته شدن شاخص خط روند صعودی کانال صعودی (فرضی) برای شاخص بورس تهران (صرفا از منظر تکنیکالی) قابل مشاهد است. در شاخص هم وزن هم اوضاع خوبی مشاهده می‌شود و این شاخص دوباره به محدوده مقاومتی 540 هزار واحدی برگشته است. شاخص هم وزن در تلاش است تا از پس این مقاومت تاریخی خود برآید و به اهداف بالاتری برسد. این شاخص با رشد بیش از 4 هزار واحدی نهایت در محدوده 538 هزار واحدی ایستاد.

 

 

پیش بینی بورس فردا 10 اسفند 1401 / شکست سقف کانال صعودی شاخص کل10