نقشه بازار سهام در روز دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲؛

ریالی‌ها بورس را سبز نگه داشتند / رشد تقاضای سهم‌های بانکی و خودرویی

15:02 - 1402/01/14
اکوایران: امروز نمادهای ریالی بازار سبزپوش بودند و دو گروه بانکی و خودرویی یکپارچه سبزپوش بودند.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز دوشنبه، 14 فروردین 1402، شاخص کل بورس تهران به رشد ادامه داد و با صعود 11 هزار و 235 واحدی نسبت به روز کاری گدشته، تا سطح 2 میلیون و 89 هزار و 948 واحد بالا آمد. شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با رشد 8 هزار و 198 واحدی در رقم 630 هزار و 724 واحدی ایستاد. 

 

شاخص کل فرابورس نیز با رشد 217 واحدی به رقم 25 هزار و 578 واحد رسید. شاخص هم وزن در  فرابورس  هم روند صعودی داشت و با افزایش هزار و 372 واحد به سطح 109 هزار و 815 واحد رسید. 

اولین روز خروج پول از بورس 

روز دوشنبه پس از 8 روز معاملاتی متوالی خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام منفی شد و 114 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. 

امروز نماد وکغدیر با 330 میلیارد تومان بیشترین خروج پول را داشت و پس از وکغدیر، نمادهای شپنا و نوری قرار داشتند.  

در مقابل، نمادهای وبصادر، خودرو، اخابر و خساپا بیشترین خروج سرمایه را داشتند. 

ریالی‌ها بورس را سبز نگه داشتند / رشد تقاضای سهم‌های بانکی و خودرویی1

نمادهای پیشران 

امروز نمادهای ریالی بازار سبزپوش بودند و دو گروه بانکی و خودرویی یکپارچه سبزپوش بودند. این در حالی است که پس از اعلام خبر تغییر مبنای نرخ ارز صنایع به 28 هزار و 500 تومان، بسیاری از  نمادهای کامودیتی محور قرمزپوش بودند. 

نمادهای فارس، میدکو و خودرو بزرگان سبز بازار بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای فولاد، فملی و نوری بزرگان قرمزپوش بازار بودند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، وسپهر و شگویا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و مارون، زاگرس و کگهر بیشترین اثر کاهنده را داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز وکغدیر بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، کرمان و گدنا بیشترین تراکنش را داشتند. 

بهبود ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 65 هزار و 65 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 46 هزار و 480 میلیارد تومان بود که 71 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

 ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 5 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 13 هزار و 680 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در یک سال اخیر است. 

صف‌های خرید و فروش

در پایان معاملات دوشنبه، 224 نماد صف خرید داشتند و 18 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید به 888 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 51 میلیارد تومان بود. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

ریالی‌ها بورس را سبز نگه داشتند / رشد تقاضای سهم‌های بانکی و خودرویی4

 در همین رابطه: