بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

پیش بینی بورس فردا 21 فروردین 1402 / وسواس در خرید نمادهای بازار سرمایه

13:14 - 1402/01/20
شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد بیش از 10 هزار واحدی همراه شد و ارزش بازار به رقم 8 هزار و 195 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات نیز در محدوده 13 هزار و 300 میلیارد تومانی قرار گرفت.

نمادهای کگل، رمپنا، خودرو و حکشتی جزء نمادهای تأثیر گذار مثبت بازار امروز بود و نمادهای فارس و تاپیکو به عنوان تأثیرگذاران بزرگ منفی نام گرفتند. ارزش گروه خودرویی با رقم قابل توجه 2 هزار و 135 میلیارد تومان با فاصله زیادی در رتبه اول قرار گرفت و گروه‌های فلزات اساسی و شیمیایی به ترتیب با 929 و 868 میلیارد تومان در رتبه‌های بعدی جای گرفتند.

خبرهای روز 

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، در اظهار نظر جدیدی گفت «نرخ بازار آزاد را قبول نداریم. این نرخ صرفاً براساس انتظارات تورمی ناشی از اخبار منفی شکل می‌گیرد و به هیچ وجه با واقعیات اقتصاد ما همخوانی ندارد. ما الآن تقریباً صادرات غیرنفتی‌مان به اندازه واردات می‌شود. حتی اگر نفت نفروشیم بازهم با صادرات غیرنفتی می‌توانیم دخل‌وخرج‌مان را هماهنگ کنیم.»

سخنگوی وزارت صمت هم اظهار کرده است که «من نمی‌دانم قیمت جدید خودرو چه زمانی و به چه شکلی اعلام می‌شود، این مصوبه و تصمیم گیری در حیطه مسئولیت شورای رقابت است. شورای رقابت این جا خودش شک دارد به این که تصمیم‌گیر در این موضوع هست یا نیست. خود دولت هم شک دارد. شورای رقابت شورای فراقوه‌ای است، یعنی از سه قوه هم بالاتر است و این مسئولیت تصمیم و مصوبه خودش را گردن یک وزارتخانه دیگر می‌اندازد.»

خبرگزاری ایسنا هم اعلام کرد براساس اعلام منابع خبری، هیأت فنی ایران این هفته برای بازدید از سفارت‌خانه تهران در ریاض و فراهم کردن مقدمات بازگشایی سفارت ایران در عربستان، راهی این کشور خواهد شد.

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران 

شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد بیش از 10 هزار واحدی همراه شد و آرام آرام در مسیر صعودی خود در حرکت است. هر چند که کاهش نرخ دلار در بازار آزاد باعث شد که کمی از سرعت رشد گرفته شود اما اهالی بازار سرمایه همچنان بر ارزنده بودن بازار اعتقاد دارند ولی با احتیاط بیشتری دست به خرید می‌زنند و در خریدهای خود نهایت وسواس را دارند.

از منظر تکنیکالی خیلی از تکنیکالیست‌ها اهداف را برای شاخص کل در نظر گرفته‌اند و احتیاط‌هایی را هم دارند یکی از این موضوعات را می‌توان احتمال واگرایی در RSI  دانست، از سویی هم این گروه معتقد هستند که بازار می‌تواند تا سقف کانال فرضی صعودی حرکت کند. حال باید دید این آرامش بازار در مسیر صعودی تا چه زمانی ادامه دار خواهد بود.

شاخص هم وزن نیز از مقاومت 161 درصدی فیبوناچی خود عبور کرد و به اعداد و ارقام بالاتری رسید و این احتمال قوت داد که شاخص هم وزن تا محدوده 200 درصدی فیبوناچی نیز برسد که می‌توان محدوده 740 هزار واحدی را برای این موضوع در نظر گرفت.

پیش بینی بورس فردا 21 فروردین 1402 / وسواس در خرید نمادهای بازار سرمایه15

 

پیش بینی بورس فردا 21 فروردین 1402 / وسواس در خرید نمادهای بازار سرمایه2