نقشه بازار سهام در روز دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲؛

رشد ورود سرمایه به بورس / شملی در صدر بازار سهام

16:38 - 1402/01/28
روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای چهارمین روز کاری متوالی مثبت شد و 888 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد که نسبت به دیروز افزایش 87 درصدی داشته است. نماد شملی (شرکت ملی شیمی کشاورز) با 125 میلیارد تومان بیشترین ورود پول را داشت.

در معاملات روز دوشنبه، 28 فروردین 1402،  شاخص بورس  تهران 14 هزار و 219 واحد -معادل 62 صدم درصد- نسبت به روز کاری گذشته صعود کرد و تا سطح 2 میلیون و 289 هزار و 286 واحد بالا آمد.

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با رشد 9 هزار و 502 واحد -معادل 1.3 درصد- در رقم 740 هزار و 659 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با رشد 65 واحدی به رقم 28 هزار و 952 واحد رسید. شاخص هم وزن در  فرابورس  هم روند صعودی داشت و با افزایش 2 هزار و 508 واحد به سطح 130 هزار و 731 واحد رسید. 

تداوم ورود پول حقیقی به بورس 

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای چهارمین روز کاری متوالی مثبت شد و 888 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد که نسبت به دیروز افزایش 87 درصدی داشته است. 

امروز نماد شملی (شرکت ملی شیمی کشاورز) با 125 میلیارد تومان بیشترین ورود پول را داشت. پس از شملی، نمادهای سمگا، حکشتی، وبصادر و وبملت بیشترین ورود سرمایه حقیقی را داشتند. 

رشد ورود سرمایه به بورس / شملی در صدر بازار سهام8

ریزش قیمت بزرگان بازار

امروز نمادهای وغدیر، شبندر، وبملت، حکشتی و وامید بزرگان سبزپوش بازار بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند و در مقابل فارس، فملی و تاپیکو نمادهایی بودند که مانع رشد بیشتر شاخص بودند. 

در فرابورس نیز نمادهای خاور، شرانل و غصینو بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و نمادهای مارون، وسپهر و هرمز بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز وکغدیر بیشترین تراکنش را داشت و پی‌پاد و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرمان، خاور و دی بیشترین تراکنش را داشتند. 

افت ارزش معاملات خُرد 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 240 هزار و 274  میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 217 هزار و 915 میلیارد تومان بود که 91 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 4 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 17 هزار و 450 میلیارد تومان رسید.   

رشد ورود سرمایه به بورس / شملی در صدر بازار سهام10

نمادهای پرمعامله

در معاملات امروز نماد وبملت (بانک ملت) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 331 میلیارد تومان بود. 

پس از وبملت، خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشت و خگستر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خساپا و شملی  در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد یک میلیارد و 307 میلیون و 677 هزار و 100 سهم در صدر قرار گرفته است. کرمان در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد خساپا و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

صف‌های خرید و فروش بازار 

در معاملات دوشنبه، 250 نماد صف خرید داشتند و 10 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 9 درصدی نسبت به روز قبل به هزار و 903 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 52 درصدی به 20 میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

رشد ورود سرمایه به بورس / شملی در صدر بازار سهام13