نقشه بازار سهام در روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲؛

شاخص بورس به روز اصلاح رسید / رشد 4 هزار واحدی هم‌وزن

16:04 - 1402/01/30
در روزی که شاخص کل از صعود باز ماند، شاخص هم وزن بورس تهران بیش از 4 هزار واحد صعود کرد.

در معاملات روز چهارشنبه، 30 فروردین 1402،  شاخص بورس  تهران هزار و 304 واحد نسبت به روز کاری گذشته نزول کرد و تا سطح 2 میلیون و 324 هزار و 133 واحد پائین آمد. 

اما شاخص کل هم وزن  بورس  با رشد 4 هزار و 90 واحد -معادل نیم درصد- در رقم 460 هزار و 755 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با افت 100 واحدی به رقم 29 هزار و 207 واحد رسید. شاخص هم وزن در  فرابورس  هم روند صعودی داشت و با افزایش 876 واحد به سطح 135 هزار و 95 واحد رسید. 

تداوم ورود پول حقیقی به بورس 

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای ششمین روز کاری متوالی مثبت شد و 803 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد. 

امروز نماد وکار (بانک کارآفرین) با 307 میلیارد تومان بیشترین ورود پول را داشت. پس از وکار، نمادهای حکشتی، کوثر، پترول  و کویر بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. 

شاخص بورس به روز اصلاح رسید / رشد 4 هزار واحدی هم‌وزن15

نمادهای پیشران بازار 

امروز نمادهای فملی، کچاد، فولاد، فارس، پارسان و شپنا بزرگان قرمزپوش بازار بودند که بیشترین اثر را در نزول شاخص کل  بورس  داشتند و در مقابل میدکو، حکشتی و کگل نمادهایی بودند که اثر مثبت بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای زاگرس، آریا و خاور بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای دی، شرانل و وسپهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز خساپا بیشترین تراکنش را داشت و وکغدیر و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، کرمان و خاور بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 63 هزار و 710 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 42 هزار و 268 میلیارد تومان بود که 66 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 13 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 16 هزار و 677 میلیارد تومان رسید. 

نمادهای پرمعامله

در معاملات امروز نماد دی (بانک دی) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 393 میلیارد تومان بود. 

پس از دی، وکار بیشترین ارزش معاملات را داشت و حکشتی رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خساپا و خودرو در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی با تعداد 3 میلیارد و 14 میلیون و 758 هزار و 115 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد وکار و کرمان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

شاخص بورس به روز اصلاح رسید / رشد 4 هزار واحدی هم‌وزن1

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات چهارشنبه، 190 نماد صف خرید داشتند و 18 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 10 درصدی نسبت به روز قبل به هزار و 297 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 68 درصدی به 101 میلیارد تومان رسید. 

یک امام صادقی دیگر در دولت 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

شاخص بورس به روز اصلاح رسید / رشد 4 هزار واحدی هم‌وزن15