نقشه بازار سهام در روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲؛

بیشترین ورود سرمایه به پرمعامله‌ترین نماد بورس

16:24 - 1402/02/04
در روزی که شاخص کل رشد اندکی داشت، نمادی که بیشترین ارزش معاملات بازار را داشت بیشترین ورود سرمایه حقیقی را به خود اختصاص داد.

 

 

به گزارش اکوایران، در معاملات روز دوشنبه، 4 اردیبهشت 1402،  شاخص بورس  تهران 2 هزار و 363 واحد نسبت به روز کاری گذشته رشد کرد و تا سطح 2 میلیون و 326 هزار و 496 واحد بالا آمد. 

اما شاخص کل هم وزن  بورس  با رشد 7 هزار و 733 واحد -معادل یک درصد- در رقم 768 هزار و 487 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با افت 148 واحدی به رقم 29 هزار و 59 واحد رسید. شاخص هم وزن در  فرابورس  هم روند صعودی داشت و با افزایش هزار و 964 واحد به سطح 137 هزار و 59 واحد رسید.

ورود پول حقیقی به بورس 

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای هفتمین روز کاری متوالی مثبت شد و 554 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد. 

امروز نماد کوثر (شرکت بیمه کوثر) با 145 میلیارد تومان بیشترین ورود پول را داشت. پس از کوثر، نمادهای غزر، امین و بجهرم بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای شتران، فولاد، خساپا، حکشتی و فملی اختصاص داشت. 

بیشترین ورود سرمایه به پرمعامله‌ترین نماد بورس16

نمادهای پیشران بازار

امروز نمادهای تاپیکو، میدکو، کگل و کچاد بزرگان سبزپوش بازار بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند و در مقابل فارس، پارس، شپنا، فملی و شبندر نمادهایی بودند که اثر کاهنده بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای مارون، آریا و وسپهر بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند و نمادهای انتخاب، شاوان و هرمز بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز وکغدیر بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و خساپا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کوثر، دی و گدنا بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 251 هزار و 820 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 232 هزار و 184 میلیارد تومان بود که 92 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 10 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 15 هزار و 78 میلیارد تومان رسید. 

در معاملات امروز نماد کوثر (بیمه کوثر) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 401 میلیارد تومان بود. 

پس از کوثر، خساپا بیشترین ارزش معاملات را داشت و خودرو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خگستر و حکشتی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین ورود سرمایه به پرمعامله‌ترین نماد بورس1

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی با تعداد 965 میلیون و 869 هزار و 368 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کوثر تعلق داشت. دو نماد خساپا و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات دوشنبه، 257 نماد صف خرید داشتند و 11 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 24 درصدی نسبت به روز قبل به هزار و 615 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 28 درصدی به 73 میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بیشترین ورود سرمایه به پرمعامله‌ترین نماد بورس12