بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

پیش بینی بورس فردا 13 اردیبهشت 1402 / اردیبهشت سرسبز بازار سهام

16:40 - 1402/02/12
بورس تهران رکورد دیگری را برای سقف شکنی‌های شاخص کل زد و در جریان معاملات روز جاری شاخص کل به رقم 2 میلیون و 500 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن هم که پیش‌تر جلوتر از شاخص کل بود با رشد 20 هزار واحدی تا محدوه 845 هزار واحدی خود را رساند تا رخ سبز بازار را همچنان زنده نگه دارند.

 ارزش معاملات روز جاری در بورس اوراق بهادار تهران به رقم 17 هزار و 200 میلیارد تومان  رسید و ارزش بازار بورس نیز روی عدد 9 هزار و 300 همت  قرار گرفت تا پای خود را در محدوه کانال 9 هزار همتی محکم تر کند.

خودرو ، فلزات اساسی و بانک‌ها پای ثابت بیشترین ارزش معاملاتی امروز بورس تهران بودند و گروه انبوه سازی که چند وقتی است مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفته است در رتبه ششم این جدول جای گرفته است تا با پیشتازی ثفارس، ثبهساز و ثالوند در مسیر افزایشی قرار داشته باشند.

نماد اخابر بعد از چند روز توقف (از 28 فروردین ماه سال جاری) امروز بازگشایی شد و با مثبت 18 درصد بازدهی کار را تمام کرد تا از قافله مثبت‌ها و رشدهای این روزهای بازار سرمایه جا نماند.

خبرهای روز 

رئیس سازمان غذا و دارو گفته که «با دستور رئیس جمهور، همکاری بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه روز گذشته دستور تخصیص ۱.۵ میلیون دلار ارز ترجیحی برای تجهیزات پزشکی، بخشی از اقلام دارویی و شیر خشک داده شد.»

سخنگوی وزارت صمت درابره جزئیات ثبت‌نام خودرو در مرحلۀ دوم طرح یکپارچه گفت: فرآیند ثبت‌نام متقاضیان در دور دوم طرح یکپارچۀ عرضه خودرو از ۱۶ اردیبهشت آغاز می‌شود. متقاضیان در بازۀ زمانی که اعلام می‌شود نسبت به ایجاد حساب وکالتی اقدام کنند. نتایج نوبت‌دهیِ افرادی که در مرحلۀ اول نسبت به ویرایش اقدام کردند، اواسط هفته آینده اعلام می‌شود. هرگونه افزایش قیمت خودروهای مونتاژی منوط به اعلام قیمت شورای رقابت است و اگر شرکتی اقدام کرده باشد، باید قیمت‌ها را به قبل بازگرداند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز ، تقاضای دولت مبنی بر بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به صورت دو فوریتی را بررسی کرده و در نهایت با ۱۴۳ رای موافق با کلیات این درخواست موافقت کردند.

محسن علیزاده، نماینده مجلس، نیز درباره مالیات بر عایدی بر سوداگری، گفت: این مالیات برای مقابله با دلالی کاذب است زیرا عدم توجه به این موضوع نقش بسیار مهمی در آشفتگی بازار خودرو، مسکن و ارز داشته است.

این طرح می‌تواند از سوداگری در بازار ارز، مسکن و خودرو جلوگیری کند، لذا اگر این طرح به طور صحیح به تصویب رسیده و از سوی دولت اجرا شود، حتماً می‌تواند اثرگذاری بسیار زیادی در اقتصاد و معیشت مردم داشته باشد.

تثبیت ارزش بورس تهران در کانال 9 هزار همتی

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

بورس تهران رکورد دیگر را برای سقف شکنی های ارزشی شاخص کل زد و در جریان معاملات روز جاری شاخص کل به رقم 2 میلیون و 500 هزار واحد رسید . شاخص هم وزن هم که پیش تر جلوتر از شاخص کل بود با رشد 20 هزار واحدی تا محدوه 845 هزار واحدی خود را رساند و رخ سبز بازار را همچنان زنده نگه داشته اند.

نماگر بازار سرمایه از نیمه های بهمن ماه سال گذشته رویه مثبت خود را آغاز کرد، دوره‌ای که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته خود (یعنی بهمن ماه 1400 تا اردیبهست 1401) این نماگر بازار سرمایه با رشد بیش از 33 درصدی همراه شد و بازار پس از آن در مسیر نزولی قرار گرفت.

حالا بازار در این بازه زمانی (از میانه های بهمن ماه 1401 تا 12 اردیبهست 1402) توانسته است بازدهی بیش از 60 درصدی را ثبت کند. و یک قدم دیگر به جلو پیش رود.

از منظر تکنیکالی خطراتی همچون وجود هیجان بیش خرید در اندیکاتور هایی مثل RSI  وجود دارد اما هیجان خرید و دیدگاه مثبت بازار اجازه نمی دهد که افراد به فکر فروش و یا اصلاح باشند. چرا که همچنان انتظار رشد برای شاخص توسط سهامداران بالا است و اهالی این بازار انتظار دارند بازاری که از رقبای خود د سال پیش جا مانده است حداقل خود را جبران کند. 

اردیبهشت ماه به نیمه خود رسیده و بازار در روزهای آینده تصمیم خواهد گرفت که آیا همچنان این مسیر صعودی را طی کند و یا در انتظار اصلاح باشد. نرخ درهم در بازار آزاد به اعداد و اراقم بالای 15 هزار تومانی رسیده است و این موضوع باعث می‌شود تا انتظار رشد قیمت دلار در میان فعالان اقتصادی بیشتر شود. تکنیکالیست‌ها رقم 2 میلیون 500 هزار واحدی را به عنوان مقاومت روانی بازار تلقی می‌کنند و از سوی دیگر در صورت شکسته شدن این مقاومت سطح بعدی را محدوده 168 درصد فیبوناچی در نظر می‌گیرند.

هشدار برای صعنت دارو

پیش بینی بورس فردا 13 اردیبهشت 1402 / اردیبهشت سرسبز بازار سهام18