بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

پیش‌بینی بورس فردا 24 اردیبهشت‌ 1402 / نقطه برگشت شاخص کل بورس تهران!

16:05 - 1402/02/23
در جریان معاملات روز جاری شاخص بورس تهران با افت ۶۳ هزار و ۶۶۶ واحدی همراه شد تا شاخص بورس تهران افت ۲.۸ درصدی را تجربه کرده باشد. ارزش بازار بورس تهران نیز به رقم هشت هزار و یک‌صد و هشتاد و سه همتی رسید تا از سقف قیمتی هفته پیش خود که رقم ۹۳۷۰ همتی بود افت بیش از یک هزار و یک‌صد همتی را تجربه کرده باشد.

 ارزش معاملات بورس تهران روی رقم ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان قرار گرفت و گروه خودرویی باارزش معاملاتی حدود هزار و پانصد و هفتاد میلیاردتومانی رتبه برتر گروه‌های صنعتی را به خود اختصاص داد. 

بعد از آن فلزات اساسی و گروه شیمیایی در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند. نمادهای فولاد و فملی بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص بورس تهران قرار دادند. اما در ادامه خروج پول‌های حقیقی از بورس تهران امروز نیز شاهد خروج بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی‌ها از بازار بودیم و نماد فولاد مبارکه اصفهان با خروج بیش از یک‌صد و پنجاه و یک میلیارد تومان پول حقیقی‌ها رتبه اول را به خود اختصاص داد خساپا و خودرو به همراه سایر نمادهای دیگر خروج بیش از یک‌صد و بیست میلیاردتومانی پول حقیقی‌ها را به چشم دیدند.

خبرهای روز 

شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی قیمت جدید هر کیلو شیر خام با ۳.۲ درصد چربی، سه درصد پروتئین و بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار را ۱۵ هزار تومان ابلاغ کرد.

بهمن دانایی، دبیر انجمن کارخانه‌های قند و شکر نیز گفت: نبر اساس مصوبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ستاد تنظیم بازار، نرخ مصوب شکر برای هر کیلوگرم به مبلغ ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.»

انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر ایران به شرکت‌های قندی ابلاغ کرده که «نرخ فروش شکر برای هر کیلوگرم از 18 هزار تومان به مبلغ 25 هزار و 500 تومان افزایش یافت.»

سخنگوی شورای نگهبان نیز گفته «در لایحه بودجه ۱۴۰۲ واردات خودروهای کارکرده توسط مجلس به تصویب رسیده بود و شورای نگهبان مستقلاً نسبت به این موضوع ایرادی نداشت. هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام این مصوبه را مغایر سیاست‌های کلی نظام تلقی و آن را مجدداً به مجلس برگرداند.»

واکنش شورای نگهبان به بیانیه لاریجانی و واگذاری خودرو به نمایندگان

پیش‌بینی بورس فردا 24 اردیبهشت‌ 1402 / نقطه برگشت شاخص کل بورس تهران!2

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

 شاخص بورس تهران در جریان معاملات امروز بیش از ۶۳ هزارواحدی را تجربه کرد تا شاخص ۲.۸ درصد دیگر نیز افت کند و با بازار بورس تهران همچنان با خروج پول‌های حقیقی همراه شود. 

خط روند صعودی اندیکاتور آر اس آی (RSI) در نمودار شاخص کل بورس تهران روی منفی را به خود گرفت و از محدوده میان‌های خود به عدد ۴۳ واحدی رسید تا این خط روند صعودی شکسته شده باشد و اهالی تکنیکالیست متقاعد شوند که شاید به هیجان بیش فروش در روزهای آینده برسیم. 

 شاخص دو میلیون و دویست هزار واحدی محدوده خیلی از اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه بود و اعتقاد داشتند که شاخص بورس تهران در این اصلاح می‌تواند به این محدوده برسد.

در حال حاضر شاخص در این اعداد و ارقام قرار دارد حالا شاخص می‌تواند از منظر تکنیکالی مسیر صعودی را در پیش بگیرد یا به سمت محدوده حمایتی بعدی یعنی عدد ۲ میلیون و 100 هزارواحدی که به‌ عنوان مقاومت تاریخی شاخص کل بورس تهران محسوب می‌شود حرکت می‌کند.

 شاخص هم وزن اوضاع کاملاً منفی را داشت و با افت روز جاری افت از سقف قیمتی خود را به عدد ۱۶ درصد رساند. 

شاخص هم وزن از محدوده حدود هشتصد و هشتاد هزارواحدی  تا  ۷۳۴ هزارواحدی در این چندروزه افت را تجربه کرده است تا نشان دهد اهالی بازار سرمایه نگاهشان از نمادهای کوچک بازار به سمت نمادهای بزرگ و شاخص ساز معطوف شده باشد.

طبق سنت همیشگی بازار سرمایه نیم ساعت پایانی روز کاری معمولاً روند روز آینده را مشخص خواهد کرد در بازار امروز در نیم ساعت پایانی شاهد استقبال خوب خریداران از بازار سرمایه بودیم به‌طوری‌که سرانه خرید به‌مراتب وضعیت بهتری را برای خریداران رقم زده بود و امیدی را در دل اهالی بازار ایجاد کرد که امروز می‌تواند به‌عنوان آخرین روز پایانی منفی‌ها در بازار سرمایه باشد. 

 باید دید در روزهای آینده و  هفته پیش رو بازار سرمایه به مسیر صعودی خود بازخواهد گشت و یا همچنان در رویه اصلاحی قرار می‌گیرد و به  اعداد ارقام و پایین‌تری می‌رسد؟

پیش‌بینی بورس فردا 24 اردیبهشت‌ 1402 / نقطه برگشت شاخص کل بورس تهران!17