برج نشینان غرب مستاجران جدید محله قدیمی تهران

14:28 - 1402/04/05
به گفته یک کارشناس امور ملکی، بودجه مردم برای رهن و اجاره خانه بسیار ضعیف است و توان مستاجران به کرایه‌های پیشنهادی موجران نمی‌رسد.

 

 

محله جیحون در منطقه 10 تهران و از محله‌های قدیمی پایتخت محسوب می‌شود؛ این محله  از سمت شرق با محله های کارون و مرتضوی، از سمت جنوب با هفت چنار و جی، از سمت غرب با محله زنجان و هاشمی و از سمت شمال با دریان نو و شریف همسایگی دارد.

یک کارشناس امور ملکی به اکوایران می‌گوید: بودجه مردم برای رهن و اجاره خانه بسیار ضعیف است و توان مستاجران به کرایه‌های پیشنهادی موجران نمی‌رسد.

به گفته وی، برخی از مستاجرانی که به منطقه 10 برای اجاره‌خانه مراجعه می‌کنند ساکنین مناطقی همچون چیتگر و کرج هستند چرا که توان اینکه بتوانند در این مناطق مسکن اجاره کنند ندارند.

وی با اشاره به افزایش دوبرابری رهن و اجاره در منطقه10می‌گوید: رهن کامل یک واحد 50 متری در سال گذشته در محله جیحون 200 میلیون تومان بود اما این رقم در سال جاری به 400 میلیون تومان رسیده است.

یک واحد 61 متری در محله جیحون با 250 میلیون تومان رهن و 5 میلیون و 500 هزار تومان اجاره ماهانه عرضه شده و برای رهن واجاره واحدی دیگر با 137 مترمربع زیربنا، 530 میلیون تومان رهن و 15 میلیون تومان اجاره پیشنهاد شده است.

برج نشینان غرب مستاجران جدید محله قدیمی تهران1