سود «خراسان» آب رفت

12:04 - 1402/08/01
پتروشیمی خراسان در گزارش شش ماه منتهی به 31 شهریورماه سال جاری اعلام کرده است که درآمدهای این شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افت 24 درصدی همراه شده که همین موضوع باعث شده است تا میزان سود ناخالص این شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل نصف شود. خراسان از 3491 میلیارد تومان درآمد شش ماه سود ناخالص 1742 میلیارد تومان را شناسایی کرده است.

شرکت پالایش نفت اصفهان نیز میزان درآمد عملیاتی خود را در همان محدودهای 178 هزار میلیارد تومان دوره مشابه سال پیش خود حفظ کرده است و نماد هرمز نیز در همین مدت‌زمان کاملاً متفاوت عملکرده است و سود ناخالص خود را به میزان 50 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش داده است.

شرکت چرخشگر نیز از دریافت مجوز افزایش نرخ فروش محصولات خود خبر داده است و گیربکس نیمه سنگین این شرکت از نرخ 15.9 میلیون تومان به 19.1 میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

نمادهای پی پاد و قاسم نیز پیشنهاد هیت مدیره در خصوص افزایش سرمایه را مطرح کرده‌اند و طبق اطلاعیه‌های منتشر شده توسط هر نماد پی پاد تصمیم دارد سرمایه خود از رقم 300 میلیارد تومان به 700 میلیارد تومان برساند که از محل مطالبات حال شده سهام‌داران و آورده نقدی آنها انجام خواهد گرفت. نماد قاسم نیز سرمایه خود را از 500 میلیارد تومان به 700 میلیارد تومان از محل سود انباشته افزای خواهد داد.