حرکت شاخص کل بازار سهام در سطح کم عمق!

12:23 - 1403/01/28
بورس تهران در روز گذشته شاهد صف خرید سنگین اوراق سهام بود، در حالی که روز یکشنبه بیشترین سطح صف فروش یازده ماهه اخیر به ثبت رسیده بود.

بورس تهران روز دوشنبه با افزایش تراز شاخص کل و رشد تراز شاخص هم‌وزن در کنار افزایش 40 درصدی ارزش معاملات خرد مواجه بود. بورس تهران در معاملات روز دوشنبه شاهد تعادل جریان حقیقی و حقوقی در بازار سهام بود و 120 میلیارد تومان به مالکیت حقیقی بازار سهام افزوده شد.

دیروز روند معاملات در لحظات ابتدایی با افزایش تقاضای سهام حقوقی و شروع روند صعودی تراز شاخص‌ کل و هم‌وزن بورس تهران همراه بود که تا انتهای معاملات با افزایش تقاضای حقیقی سهام ادامه داشت. در بین شاخص صنایع نیز صنعت فلزات اساسی با 47.8 میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت خودرو و ساخت قطعات با 31.6 میلیارد تومان و صنعت سیمان با 12.7 میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با 19.6 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت حمل و نقل با 4.9 میلیارد تومان و صنعت لاستیک و پلاستیک با 3.7 میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

بازارهای جهانی یک روز بعد از عملیات تلافی‌جویانه ایران؛ قیمت نفت و طلا افت کرد

دیروز ارزش معاملات خرد بازار سهام با 40 درصد افزایش، به سطح 2 هزار و 654 میلیارد تومانی رسید. روند جریان پول حقیقی در معاملات سهام دیروز متعادل بود و شاهد ورود پول به بازار سهام و صندوق‌های درآمد ثابت بودیم.دیروز ارزش صف‌های خرید سهام به نسبت روز یکشنبه 1837 درصد افزایش یافت و به 736 میلیارد تومان رسید و ارزش صفوف فروش نیز با 91 درصد کاهش تا سطح 263 میلیارد تومان کاهش داشت.

حرکت شاخص کل بازار سهام در سطح کم عمق!14

روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی به نسبت روز یکشنبه افزایش داشت و به 33.3 میلیون تومان رسید. دیروز سرانه فروش هر کد حقیقی نیز کاهش داشت و در سطح 32.3 میلیون تومانی ایستاد. با این اوصاف شکاف سرانه چرخش داشته به سمت خریداران حقیقی سنگینی می‌کند.

دومین شارژ روزانه بورس/ صندوق توسعه ملی 700 میلیارد تومان دیگر خرید زد

بازار سهام با تشدید ریسک سیاسی شاهد افزایش معاملات هیجانی در روز شنبه بود که روز یکشنبه و دوشنبه با کم کردن دامنه نوسان محدود شد و حتی روند معاملات نیز با حمایت دیروز صندوق توسعه چرخش داشت تا سطح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی حفظ شود.

حرکت شاخص کل بازار سهام در سطح کم عمق!17