پس از تعطیلی دو روزه بازار آتی اتفاق افتاد

فولاد شانگهای در مدار صعود

23:04 - 1400/01/17
محصولات فولادی با آغاز به کار بازار آتی شانگهای رونق مناسبی را تجربه کردند و قیمت ها در مسیر رشد قرار گرفتند. افزایش سطح فعالیت معامله گران با شروع سال جدید میلادی و همچنین انتشار گزارشی از سوی موسسه Caixin  در این روند تاثیرگذار بود.
فولاد شانگهای در مدار صعود

با شروع معاملات در بازار آتی شانگهای پس از تعطیلی دو روز گذشته، حجم معاملات افزایش یافته است. در عین حال معامله گران حقیقی و نهادی که فعالیت خود را بر مبنای سال میلادی انجام می دهند با اتمام سال 2017 سطح فعالیت خود را افزایش داده اند و از ریسک گریزی انتهای سال فاصله گرفته اند. همین امر نیز به رونق معاملات کمک شایانی کرده است.

در عین حال موسسه موسسه Caixin  صبح امروز اعلام کرد که شاخص مدیران خرید تولیدی چین که از سوی این موسسه محاسبه می شود در ماه دسامبر در سطح 51/5 واحد قرار گرفته که این رقم فراتر از پیش بینی ها بوده است. شاخص مذکور سطح فعالیت در بنگاه های کوچک و متوسط را رصد می کند اما شاخص محاسبه شده توسط مرکز آمار چین ناظر بر فعالیت بنگاه های بزرگ اقتصادی است. انتشار این گزارش نیز بر رونق معاملات افزوده است.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با افزایشی به میزان 10 دلار در سطح 605 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه 12 دلار رشد کرد و به قیمت 597 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/49 است).