تمدید تسهیل ثبت داروی ایرانی در عراق

03:47 - 1400/01/18
به دنبال برگزاری جلسه مذاکره میان هیات اعزامی وزارت بهداشت عراق و مدیران ارشد سازمان غذا و داروی کشورمان، تفاهم‌نامه تسهیل ثبت داروهای ایرانی در عراق تمدید شد.

جلسه مذاکره به منظور بازنگری و تمدید تفاهم‌نامه تسهیل ثبت داروهای ایرانی در عراق جهت توسعه صادرات محصول‌های شرکت‌های داروسازی کشورمان، روز گذشته مابین هیات اعزامی وزارت بهداشت عراق و مدیران کل روابط بین‌الملل و دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو برگزار شد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، در این جلسه، هیات عراقی ضمن ابراز رضایت از تولیدات شرکت‌های داروسازی کشورمان عنوان کردند محصول‌ شرکت‌های ایرانی در طبقه‌بندی محصولات واردتی کشور متبوعشان در گروه اول به همراه کشورهای صاحب نام تولید دارو اعم از آمریکا، ژاپن و کانادا قرار گرفته است.

واحدهای نظارتی در عراق داشتن پروانه FDA را برای محصولات شرکت‌های تولید داروی کشورمان الزام آور در نظر نمی‌گیرند و تنها به گواهینامه GMP که از طرف سازمان غذا و داروی ایران به این شرکت‌ها ارائه می‌شود، اکتفا خواهند کرد.

در ادامه این جلسه طرفین برای تشکیل یک کارگروه فعال برای پیگیری و رفع مشکلات فرآیند ثبت محصول شرکت‌های ایرانی در کشور عراق توافق کردند. این جلسه با بررسی ابعاد دیگر تفاهمنامه در جزییات و بندهای تفاهم‌نامه مذکور ادامه یافته و با جمع‌بندی و تصویب توافق‌های به عمل آمده به کار خود پایان داد.