قیمت‌های جدید خودرو، شاید به زودی

05:08 - 1400/01/18
شورای رقابت به‌زودی افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان را اعلام می‌کند. در حال حاضر قیمت محصول‌های تولیدی بالای ۴۵ میلیون تومانی سایپا و پارس خودرو تا مرز ۶ میلیون تومان افزایش یافت.

اگر چه سایپا و پارس خودرو قیمت محصول‌های تولیدی بالای ۴۵ میلیون تومانی را اعلام کرده‌اند اما ایران‌خودرو؛ دیگر خودروساز قیمت قطعی محصول‌های بالای ۴۵ میلیون تومان را اعلام نکرده، حال آنکه شورای رقابت تعیین‌کننده قیمت بخش اعظمی از محصول‌های این شرکت است.

به گزارش «دنیای اقتصاد» اینکه گفته می‌شود شورای رقابت به‌طور حتم درصدی به قیمت محصول‌های زیر ۴۵ میلیون تومانی دو خودروساز بزرگ کشور خواهد افزود، از این جهت است که روز گذشته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسمی در سایپا عنوان کرد: تا جایی که مطلع هستم، خودروسازان در حال رایزنی با شورای رقابت برای افزایش قیمت هستند که با توجه به آنالیز هزینه‌های خود در هر سال، این اتفاق را رقم می‌زنند.

شورای رقابت براساس آنالیزی که از سوی خودروسازان ارایه می‌شود نسبت به قیمت‌گذاری خودرو اقدام می‌کند. این در شرایطی است که فاکتورهایی همچون ضریب کیفیت، بهره‌وری و تورم خودرو در تعیین قیمت دخیل هستند. 

اظهارات محسن صالحی‌نیا مشخص‌کننده آن است که شورای رقابت بی‌شک درصدی به قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان که شامل محصول‌های پراید، پژو ۴۰۵، پارس، ۲۰۶، سمند، تیبا، ساینا و تندر ۹۰ است، اضافه خواهد کرد. به این ترتیب در چند روز آینده قیمت محصول‌های مذکور با افزایش مواجه می‌شود.