در واکنش به کاهش دکل‌های حفاری در آمریکا رقم خورد

افزایش محدود قیمت نفت خام

10:12 - 1400/01/21
با وجود ورود قیمت نفت به محدوده منفی در ابتدای روز، این محصول در ادمامه معاملات توانست با افزایش قیمت مختصری مواجه شود. کاهش تعداد دکل‌های حفاری نفت در آمریکا در بالا رفتن قیمت تاثیرگذار بوده است.
افزایش محدود قیمت نفت خام

در مقطعی از معاملات صبح امروز قیمت نفت برنت و وست تگزاس به محدوده منفی خزید اما در ادامه شاهد بهبود فضای معاملات بودیم. با این وجود میزان افزایش قیمت تا این لحظه محدود بوده است.

در پایان هفته موسسه بیکرهیوز در گزارشی اعلام کرد تعداد دکل‌های حفاری نفت فعال در آمریکا در هفته منتهی به14 دسامبر با کاهشی 4 عددی به 873 دکل رسیده است. بازار نفت به این خبر در اولین روز کاری هفته واکنشی مثبت نشان داد.

همچنین روند صعودی شاخص دلار در صبح امروز فروکش کرده و همین امر نیز منجر به بهبود نسبی تقاضا برای نفت از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیردلاری شده است.

در این میان فعالان بازار نفت همانند بسیاری از بازارهای کالایی چشم به نتایج نشست آتی بانک مرکزی آمریکا دوخته‌اند و همین امر نیز منجر به افزایش احتیاط در میان معامله گران شده است. نشست دو روزه فدرال رزور از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد. افزایش نرخ بهره در این نشست قطعی است اما موضع‌گیری اعضای این نهاد در زمینه چشم‌انداز بالا بردن نرخ بهره در سال آینده از اهمیت شایانی برخوردار است.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه فوریه با افزایشی 0/1 درصدی در سطح 60/3 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه فوریه  0/3 درصد گران شده و به 51/6 دلار رسیده است.