مجمع عادی سالانه برگزار شد

طرح‌های توسعه در « پاسا »

11:33 - 1400/01/21
ایران یاسا منظور گسترش ظرفیت‌های تولیدی و دستیابی به بازار محصول‌های جدید، اجرای طرح توسعه تایرهای نسل دوم موتور‌سیکلت را در سال ۱۳۹۸ در دستور کار دارد.

دنیای بورس: در مجمع عمومی عادی سالانه ایران یاسا با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت ایران یاسا، نماینده حسابرس و نماینده بورس در هتل المپیک تهران برگزار شد، ارسلان امتعلی مدیرعامل این شرکت، ضمن ارائه گزارش از عملکرد سالانه هیات مدیره تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوان اقتصادی سال ۱۳۹۷ از جمله تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد ایران، افزایش قیمت مواد اولیه، ممنوعیت صادرات و... شرکت توانست ضمن افزایش ۱۸ درصدی تولید نسبت به سال ۹۶، تنوع محصولات و فروش خود را نیز افزایش دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۷ درصد از بازار داخلی تایرهای موتور سیکلت و دوچرخه در اختیار ایران یاسا است، گفت: فروش خالص شرکت در سال ۹۷، ۲۳۴ میلیارد و ۲۳۳ میلیون تومان بوده که ۹۲ درصد از آن سهم بازار داخل و ۸ درصد از آن سهم بازارهای صادراتی است.

مدیرعامل ایران یاسا با اشاره به اهداف و برنامه‌های این شرکت در سال جاری(۱۳۹۸) گفت: توسعه و افزایش بهره‌وری منابع انسانی، بهبود مستمر سیستم‌ها و روش‌ها و همچنین مدیریت بهینه منابع شرکت به منظور ایجاد زیرساخت‌های کسب و کار، افزایش سهم بازار، توسعه و ارتقای کانال‌های فروش و توسعه خدمات به مشتریان به منظور ایجاد سیستم مناسب بازاریابی و فروش، خرید بهنگام مواد اولیه، مدیریت موجودی در زنجیره ارزش و افزایش کیفیت و تنوع محصولات به منظور ارتقای مدیریت زنجیره تامین، از جمله مهم‌ترین راهبردهای کلان ایران یاسا در سال ۹۸ است.

امتعلی درباره طرح‌های توسعه‌ای شرکت ایران یاسا نیز اعلام کرد: به منظور گسترش ظرفیت‌های تولیدی و دستیابی به بازار محصولات جدید، اجرای طرح توسعه تایرهای نسل دوم موتور‌سیکلت را در سال ۱۳۹۸ در دستور کار قرار دادیم. تاکنون ضمن شروع عملیاتی پروژه و آماده‌سازی محیط و سالن اجرای پروژه، PI مرتبط با خرید خارجی کلیه ماشین‌آلات مورد نیاز تهیه شده و برخی از ماشین‌آلات نیز در داخل کشور در مرحله ساخت است. امیدواریم مطابق با پیش‌بینی‌ها این طرح در ابتدای سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری برسد.

در این مجمع، ضمن تصویب صورت‌های مالی شرکت در سال مالی ۹۷، مبلغ 10 تومان سود به ازای هر سهم میان سهامداران تقسیم شد. همچنین روزنامه‌ «دنیای‌اقتصاد» به‌عنوان روزنامه‌ کثیرالانتشار و موسسه حسابرسی سامان پندار به‌عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت انتخاب شد. بر اساس این گزارش، محمدمهدی انتشاری رئیس مجمع، احمد جاویدی ناظر اول، الهام پارسا ناظر دوم، ارسلان امتعلی مدیرعامل، بهروز مکری منشی جلسه، سیدرضا علیخانی نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و محمدعلی جلالی نماینده موسسه حسابرسی سامان پندار، هیات رئیسه این مجمع را تشکیل دادند