بازیگران بورس سه شنبه 10 دیماه 98| خریدهای سنگین در « شبندر »

12:30 - 1400/01/21
امروز در جریان بازار سهام، روند معاملات متعادل بود. البته با وجود تعادل در زمین بازی سهامداران، خریدهای سنگین در بری نمادها همچون پالایش نفت بندرعباس مشهود بود.  
بازیگران بورس سه شنبه 10 دیماه 98| خریدهای سنگین در « شبندر »

به گزارش «دنیای بورس»، خرید و فروش های بازیگران بورسی در جریان معاملات امروز سه شنبه با روندی متعادل دنبال شد؛ به طوریکه در نهایت تنها 5میلیارد تومان نقدینگی در اختیار سهامداران خرد قرار گرفت. در این روز معامله گران حقیقی به خرید سهام پالایش نفت بندرعباس تمایل زیادی نشان دادند و در نهایت خالص خرید 17میلیارد و 500میلیون تومانی را در این نماد ثبت کردند.

توسعه‌ صنايع‌ بهشهر نیز از دیگر نمادهای مورد توجه بازیگران خرد بود که با خریدهای صورت گرفته، جابجایی 8.6میلیارد تومان نقدینگی به پرتفوی حقوقی های بازار شکل گرفت. در این میان به دنبال تقاضای بالا در خرید سهام مزبور، سهامدار عمده شرکت یعنی صندوق سرمايه گذاري گنجينه زرين شهر به عرضه بیش از 20میلیون سهم پرداخت.

در مقابل بازیگران حقوقی بیشترین خرید را در نماد بانک ملت داشتند که به این ترتیب 7.7میلیارد تومان نقدینگی را بابت خرید سهام مزبور به پرتفوی خود منتقل کردند. در میان دیگر نمادهای بانکی نیز بانک پاسارگاد خرید 4میلیون و 300هزار سهم از سوی شركت آرمان گسترظفرمند را تجربه کرد.

در این روز صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني سپهرصادرات نیز به خریدهای خود در نماد بانک صادرات ادامه داد و امروز نیز یک میلیون سهم دیگر را به پرتفوی خود افزود. صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني تجارت ايران نیز دیگر حقوقی فعال در نمادهای بانکی بود که اقدام به خرید یک میلیون سهم بانک تجارت کرد.

در این روز نماد داده ‌پردازي ‌ايران‌ نیز شاهد خرید سهم از سوی سه سهامدار عمده بود؛ صندوق سرمايه گذاري امين آشناايرانيان ، بيمه تجارت نو و صندوق سرمايه گذاري سهم آشنا به عنوان سه حقوقی فعال در «مداران» در مجموع حدود 600هزار سهم را خریداری کردند.

در میان نمادهای فولادی نیز فولاد خوزستان با عرضه 3میلیون و 600هزار سهم از سوی صندوق سرمايه گذاري گنجينه زرين شهر روبرو شد. در مقابل فولاد کاوه جنوب کیش خرید 100هزار سهم توسط شركت مديريت سرمايه گذاري كوثربهمن و 50هزار سهم از سوی شركت مادرتخصصي مالي وسرمايه گذاري سينا را تجربه کرد. خرید 900هزار سهم «فملی» از سوی شركت سرمايه گذاري آتيه انديشان مس و 400هزار سهم از سوی شركت صباميهن از جمله دیگر خریدهای صورت گرفته در نمادهای فلزی بود.

در گروه خودرویی نیز ایران خودرو تداوم خرید از سوی سهامدار عمده را تجربه کرد. بر این اساس شركت سرمايه گذاري سمند به خریدهای خود در این نماد ادامه داد و امروز نیز 200هزار سهم دیگر را به پرتفوی خود افزود. در این میان گروه توسعه مالي مهرآيندگان نیز به عنوان سهامدار عمده در نماد قطعات اتومبیل ایران ، بیش از یک میلیون سهم را خریداری کرد.

از دیگر تحولات بازار امروز، عرضه سهام همراه اول از سوی سهامدار عمده یعنی مخابرات ايران بود؛ به طوریکه امروز نیز «اخابر»  بیش از 3میلیون سهم دیگر «همراه» را واگذار کرد.