دیده بان بورس 21 خرداد 99

پیش بینی بورس امروز | گروه های پُرطرفدار

13:57 - 1400/01/21
امروز بورس آخرین روز کاری هفته را پشت سر می گذارد و البته همچنان بازار به دنبال تامین نیاز و پوشش انتظارات برای مساله افزایش نرخ هاست.
پیش بینی بورس امروز | گروه های پُرطرفدار

دنیای بورس | در حالی به آخرین روز کاری هفته می‌رسیم که برای دومین هفته متوالی خبری از عرضه اولیه نیست. شرایط زیر ساخت‌ها و سامانه‌های بورس باعث شده تمامی عرضه‌اولیه‌ها در روزهای قبل از تعطیلی انجام شود. حالا بعد از آریاساسول خبری از عرضه اولیه‌های بعدی نیست و حتی زرماکارون هم که قرار بود هم زمان با آریاساسول عرضه شود، پشت درهای ورود به بورس مانده است.

یکی از دلایل این موضوع می‌تواند به صندوق دارایکم ارتباط داشته باشد. به گفته یاسر فلاح مدیرعامل شرکت اطلاع‌ رسانی و خدمات بورس، واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی یکم از ابتدای تیرماه در بورس قابل معامله خواهد بود و پول‌های افرادی که بیش از یک بار خرید داشته‌اند، ظرف همین یکی دو روز آزاد خواهد شد. با توجه به اینکه برای اولین بار شبکه بانکی و کارگزاران بورس همکاری مشترکی در این زمینه داشتند، این فرایند طولانی شد و به نظر می‌رسد برای دو صندوق دیگری که قرار است ظرف ماه‌های آتی عرضه شود، این مشکلات کمتر خودنمایی کند. از سوی دیگر از آنجایی که بازدهی این صندوق‌ها تا به امروز 70 درصد اعلام شده است، از دو صندوق بعدی استقبال بیشتری خواهد شد.

از گوشه و کنار بورس خبر مهمی منتشر نشده است. خبری از عرضه اولیه نیست، مالیات بر عایدی سرمایه نیز فعلا منتفی شده است، بازارهای جهانی نیز نوسان مختصری داشته‌اند و رخداد مهم دیگری در این بازارها به وقوع نپیوسته است. در نتیجه جو روانی حاکم بر بازار تعیین کننده روند امروز خواهد بود. دو روز ابتدایی هفته طوفانی آغاز شد اما در دو روز اخیر، شرایط متفاوت بوده است و بازار روند خاصی را دنبال نکرده است.

 

سیمانی‌ها چشم انتظار افزایش نرخ

در بین گروه‌های بورسی، سیمانی‌ها همچنان چشم انتظار نرخ مصوب جدیدی هستند که قرار بود این هفته اعلام شود. همانند روزهای گذشته این گروه با صف خرید همراه خواهند بود. اگر میزان افزایش نرخ سیمان کمتر از انتظار تولیدکنندگان باشد (صحبت از افزایش 63 تا 100 درصدی نرخ سیمان است) رشد بسیاری از نمادهای این گروه متوقف خواهد شد در غیر این صورت رالی صعودی آن‌ها ادامه خواهد داشت.

پالایشی‌ها نیز همچنان پرتقاضا هستند. صف خرید «شپنا» در معاملات روز گذشته حفظ شد و دیگر نمادهای این گروه نیز با تقاضای خوبی همراه هستند. گروه بانکی که در دو روز اخیر عرضه‌های سنگینی داشتند، با توجه به روند معاملات روز گذشته امروز می‌توانند به تعادل برسند. در گروه خودرو نیز با توجه به صف خرید آخرِ وقت «خساپا»، امروز انتظار روند صعودی داریم.