مذاکرات روحانی و بایدن آغاز میشود؟ | ایران: نیاز به برجام پلاس نیست

15:10 - 1400/01/21
فرانسه از نقض برجام از سوی ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: ما شاهد نقض توافق برجام از سوی ایران هستیم که این موضوع بسیار نگران کننده است. غنی سازی ایران به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این اقدامات می‌تواند مزایای برجام از حیث منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای را تضعیف کند.

فرانسه همراه با شرکای اروپایی خود تاکید دارد ایران باید بدون تاخیر به تبعیت از مفاد برجام بازگردد و از انجام هر گونه اقدامی که می‌تواند موجب تضعیف حیات دراز مدت این توافق شود، اجتناب کند./ باشگاه خبرنگاران جوان

نیازی به برجام‌پلاس نیست

فارس نوشت: نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی خطاب به مدیرکل این نهاد: برجام مذاکره مجدد نخواهد شد و در صورت احیا، نیازی به سند جدا درباره آژانس نیست.

الشرق الاوسط هم نوشت: هم بایدن و هم اروپا می‌خواهند تا پیش از انتخابات ایران، مذاکره بین واشنگتن و تهران آغاز شود. اروپا به دنبال رساندن پیام‌های غیر رسمی به دو طرف از طریق کانال‌های مختلف است.

گروسی: نمی‌توانم تصور کنم امریکا به نقطه اول برجام بازگردد

فارس هم نوشت: مدیر کل آژانس اتمی نیزگفته است: نمی‌توانم تصور کنم که آنها خیلی راحت بگویند "به نقطه اول برمی‌گردیم" چون آن نقطه اول دیگر وجود ندارد. واضح است که باید نوعی پروتکل یا توافق یا تفاهم یا نوعی سند کمکی وجود داشته باشد که در آن به روشنی مشخص شود باید چه کاری انجام دهیم.

مواد هسته‌ای، فعالیت‌ها و سانتریفیوژهای ایران بیشتر شده‌اند و قرار است موارد دیگری هم اعلام شود. سرنوشت همه اینها چه می‌شود؟ این سئوالی است که آنها باید در سطح سیاسی در خصوص آن تصمیم بگیرند.

برنامه بایدن در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری

همچنین رئیس جمهوری منتخب امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری‌اش فورا همکاری با شرکایش در سراسر جهان را آغاز خواهد کرد تا هر کار لازم است برای الحاق مجدد آمریکا به توافق آب و هوای پاریس انجام شود.

چین: با مذاکره مجدد بر سر برجام مخالفیم | امریکا باید تحریم‌ها را رفع کند

مهر نیز نوشت: نماینده چین در نشست کمیسیون مشترک برجام گفت پکن با مذاکره مجدد بر سر برجام و اصلاح آن مخالف است و آمریکا باید تمامی تحریم‌ها علیه ایران و طرف‌های ثالث را رفع کند./ مهر

اعضای برجام از اجرای کامل این توافق حمایت کردند

ایسنا هم نوشت: وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای به محورهای گفت و گو در نشست دیروز کمیسیون مشترک برجام اشاره کرد. وزارت امور خارجه روسیه در پی برگزاری نشست دیروز کمیسیون مشترک برجام در بیانیه ای نوشت که اعضای شرکت کننده در این نشست از بازگشت به اجرای توافق هسته ای (برجام) در چارچوبی که از اول بر سر آن توافق شده، حمایت کردند. 

روحانی: همانطور که رهبری فرمودند، شکستن تحریم یک ساعت هم نباید به تاخیر بیفتد

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم تحریم بی‌اثر یا کم اثر شده و بشکند، گفت: همانطور که روز گذشته مقام معظم رهبری فرمودند، انجام این کار نباید یک ساعت به تاخیر بیفتد و دولت باید همه توان خود را برای شکستن تحریم به کار بگیرد