استقبال از «فخوز» در غیاب فولادی‌ها؟

12:29 - 1400/01/25
با رسیدن به انتهای معاملات امروز، رشد قیمت این نماد را با مشاهده بازی ساعت پایانی حقوقی‌ها در آن رصد می‌کنیم. هر چند فروش دقایق پایانی حقیقی‌ها در آن، نهایتا قیمت 340 تومان را برای «فخوز» رقم زد.

معاملات متعادل «فخوز» در حالی در بازه زمانی نیم ساعت پایانی با صعود قیمت سهم (سیر صعودی 5 درصدی) همراه بود که این مهم به حضور فعال حقوقی‌ها در این بازه باز می‌گردد. این سهام‌داران با خرید بیش از 6 میلیونی، وزن بیش از 93 درصدی کل خریدهای انجام‌شده امروز در این نماد را به خود اختصاص دادند.

این فعل و انفعالات در حالی رخ می‌دهد که بررسی‌ها به همبستگی قیمت فولاد داخلی و قیمت جهانی این محصول اشاره دارد. در تحلیل مذکور به رفتار قیمتی شمش فولاد خوزستان و فولاد جهانی و نیز توجه به اختلاف زمانی در آغاز رفتار‌های مشابه اشاره شده است. به نظر می‌رسد با توجه به افزایش قیمت جهانی این محصول و در غیاب نمادهایی چون «فولاد»، «فولاژ» و «هرمز»، توجهات در «فخوز» سویی متمرکز به خود گرفته است. همچنین از دیدگاهی دیگر این رفتار به نوعی می‌تواند به موضع هوشیار خریداران نسبت به تحولات آتی قیمتی عرضه محصولات فولاد خوزستان در بورس کالا اشاره کند. مسیر قیمت این محصولات در بورس کالا می‌تواند دلیلی بر اقبال خریداران در «فخوز» به حساب آید. این موضوع پیش‌تر در تحلیلی از «دنیای بورس» بررسی شده بود.