صعود خودرویی‌ها با لیدری سایپا

12:32 - 1400/01/25
به دنبال افزایش تقاضا در «خساپا»، شاهد هیجان بالا در نمادهای این گروه هستیم.

سهام شرکت سایپا در حالی با رشد قیمتی در مرز 5 درصدی معاملات خود را ادامه می‌دهد که عرضه‌های نسبتا سنگینی که دیده می‌شود مانع از تشکیل صف خرید در در این نماد شده است. در این راستا به نظر می‌رسد نزدیک شدن قیمت این نماد به مرز 111 تومانی، دلیل اصلی این رفتار خریداران به حساب آید. در حالی که کمتر از 40 دقیقه از آغاز معاملات می‌گذرد، حجم معاملات در این نماد به 40 میلیون سهم نزدیک می‌شود که خرید بالای حقیقی‌ها (98 درصد خریدهای انجام شده) به تقاضای احتمالی به واسطه کسب سود‌های مقطعی (و نوسانگیری) اشاره می‌کند.

از سوی دیگر در سمت حقوقی‌ها نیز خرید یک میلیونی توسط یک حقوقی سورت گرفته است که با توجه به خرید یک میلیونی سرمایه‌گذاری گروه رنا در روز گذشته، به نظر می‌رسد این خرید نیز به همین سهام‌دار مربوط باشد.

به دنبال این رویداد «خگستر» هم در وضعیت قیمتی مشابهی با «خساپا» دنبال می‌شود. این مهم (نزدیک شدن به مرز 370 تومانی) به افزایش تقاضا در این نماد بدل شده تا رشد 5 درصدی و صف خرید بیش از یک میلیونی را در این نماد مشاهده کنیم. تقاضای بالا در این سهم نیز به واسطه حضور فعال حقیقی‌ها رقم خورده است (96 درصد خرید).

با این رویدادها تقریبا تمامی نمادها در رنج مثبت به معاملات خود ادامه می‌دهند که نشان از هیجان بالای خریداران (با نزدیک شدن برخی قیمت‌ها به محدوده‌های حمایتی) در این گروه دارد. اما از سوی دیگر افت 5 درصدی قیمت «خاهن» در این گروه خودنمایی می‌کند که با توجه به رشد 25 درصدی روز گذشته این نماد در بازگشایی رخ داده است.