مذاکره پتروشیمی ایران با آفریقای جنوبی

12:36 - 1400/01/25
 وزیر نفت از آمادگی ایران برای صادرات روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت به آفریقای جنوبی خبر داد و گفت: ایران آماده خرید سهام پالایشگاه‌های نفت آفریقای جنوبی است. این در حالی است که مذاکرات جدیدی میان مسئولان نفت آفریقای جنوبی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای اجرای طرح GTL در حال انجام است.

اختلاف قیمت گاز

بیژن زنگنه در حاشیه گفت‌و‌‌گو با تینا پترسون؛ وزیر انرژی آفریقای جنوبی با بیان اینکه علاوه بر فروش نفت و فرآورده‌های نفتی، گفت‌وگوهایی در حوزه اجرای طرح‌های GTL با طرف آفریقای جنوبی انجام شد، تصریح کرد: به دلیل اختلاف بر سر فروش قیمت گاز، تاکنون این مذاکرات نتیجه‌ای به عمل نداشته است.

مذاکره پتروشیمی‌ها

این عضو کابینه دولت با تاکید بر اینکه مذاکرات جدیدی بین مسئولان نفت آفریقای جنوبی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای اجرای طرح GTL انجام می‌شود، اظهار کرد: در حوزه فروش و صادرات نفت خام هم ایران آمادگی فروش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام به آفریقای جنوبی را دارد.

خرید پالایشگاه

این مقام مسئول همچنین با اشاره به آمادگی ایران برای حمایت از شرکت‌های بخش خصوصی به منظور خرید سهام پالایشگاه نفت در آفریقای جنوبی یادآور شد: خرید سهام پالایشگاه‌ها توسط بخش خصوصی ایران و با حمایت صندوق توسعه ملی امکانپذیر است.