نزول فلزات اساسی

12:41 - 1400/01/25
پس از اینکه افت قیمت جهانی در معاملات فلزات پایه رقم خورد، موج کاهش قیمت در این معاملات بازار سرمایه این گروه نیز دیده می‌شود. هر چند فشار فروش به نظر می‌رسد در این نمادها رو به کاهش است.

افت قیمت در نمادهای این دسته را به دنبال کاهش قیمت‌های جهانی در فلزات اساسی به خصوص سرب، روی و مس در هفته گذشته مشاهده می‌کنیم. این افت قیمت در حالی دیده می‌شود که به نظر می‌رسد پس از افت قیمت‌های متوالی در این نمادها و نیز رشد (هر چند اندک) قیمت‌ها در انتهای هفته معاملات جهانی، دلیلی بر کاهش فشار فروش در این دسته قلمداد شود. همچنین با نزدیک شدن به انتهای سال، می‌توان در انتظار کاهش این فشار فروش در گروه‌های بازار بمانیم.

در این گروه کاهش قیمت نماد «فملی» در حالی با افت بیش از 2.5 درصدی مشاهده می‌شود که خرید بیش از 6 میلیونی حقوقی‌ها بیش از 90 درصد معاملات را به خود اختصاص داده است (در لحظه نگارش خبر). اما «فولاد» با حمایت حقوقی‌ها به محدوده مثبت رسیده است (با خرید بیش از 4 میلیونی و 93 درصد معاملات).

از سایر نمادهای این گروه که عمدتا در محدوده منفی دنبال می‌شوند می‌توان به افتی در مرز 5 درصدی «فباهنر»، افت 4 درصدی در «کیمیا» و «ارفع» و افت بیش از 4 درصدی «فولاژ» و «فزرین» اشاره کرد.