دماسنج بازار

رنگ سبز در معاملات سیمانی‌ها

12:51 - 1400/01/25
عمده نمادهای این گروه در معاملات امروز با رشد قیمت رو به رو هستند که این مهم صف خرید را در کسر زیادی از نمادها به دنبال داشته است.

به دنبال اخبار مثبت در این گروه رشد قیمت سیمانی‌ها را در روزهای اخیر مشاهده می‌کنیم. تعدیلات دسته‌جمعی در نمادهای این گروه که رشد سودآوری را در نخستین پیش‌بینی درآمد سال 96 این شرکت‌ها به همراه داشت در کنار افزایش صادرات، هسته اصلی این اخبار به شمار می‌آید. چشم‌اندازی در بهبود تقاضای داخلی نیز در این مهم بی‌تاثیر نبوده است.

معاملات در نمادهای این گروه همچنان پرتقاضا دنبال می‌شود. روند رو به رشد قیمت نمادهای این گروه را می‌توان به طور کلی از انتهای آخرین ماه سال قبل رویت کرد. به این ترتیب شاخص گروه پس از نزدیک شدن به محدوده کف 690 واحدی، با رشد 5 درصدی در روزهای اخیر همراه بود. در معاملات روز جاری نیز این موضوع دیده می‌شود. رشد قیمت 5 درصدی قیمت نمادهای «سقاین»، «سهگمت» و «سبزوا»، صف خرید را در آنها به دنبال داشته که در این میان «سبزوا» بیشترین تقاضا را دارد (صف خرید نزدیک به 800 هزار سهمی). این نماد از اواخر ماه بهمن مسیر صعود را طی کرده که رشد نزدیک به 110 درصدی را برای سهام‌داران خود به همراه داشت.

در نمادهای «سغرب»، «سکرد»، و «سبهان» نیز رشد قیمت را به دنبال تقاضای بالای خریداران مشاهده می‌کنیم که این مهم به رشد بیش از 4 درصدی آنها منجر شده است.