ادامه روند نزولی قیمت بوتادین

13:47 - 1400/01/25
در پی وجود عدم قطعیت پیرامون شرایط احتمالی بازار بوتادین در ماه جولای، قیمت این محصول در هفته اخیر افت نسبتا ملموسی را پشت سر گذاشت.

پلاتس: هنوز بسیاری از تولیدکنندگان بوتادین در آسیا و خاورمیانه پیشنهادهای قیمت ماه جولای را ارائه نکرده‌اند که همین امر نیز باعث ایجاد عدم قطعیت در زمینه برآورد قیمت در بازار این محصول شده است. بسیاری از فعالان بازار در حال حاضر از احتمال افت بیشتر قیمت این محصول سخن به میان می‌آوردند اما تا پیش از اعلام قیمت‌های رسمی از سوی فروشندگان، نمی‌توان با قطعیت در این زمینه سخت گفت. در این میان شرکت Sinopec چین قیمت فروش خود در شرق این کشور را در پایان هفته به میزان 500 یوان پایین آورد که همینا مر نیز منجر به تضعیف قیمت در بازار وارداتی شد. همچنین اعلام خبر کاهش 61 درصدی واردات بوتادین چین در ماه آوریل نیز نگرانی‌هایی را در زمینه وضعیت مازاد عرضه در بازار این محصول ایجاد کرده است.

در هفته‌ای که گذشت بوتادین در سطح 1015 دلار تحت قرارداد سی اف آر چین معامله معامله شد که این رقم نشان دهنده افت قیمتی 45 دلاری است. قیمت در قرارداد فوب کره جنوبی نیز با کاهشی به همین میزان در سطح 965 دلار قرار گرفت.