احتمال ادامه روند رو به رشد قیمت آلومینیوم

15:47 - 1400/01/25

پلاتز: در حالی که قیمت آلومینیوم در قرارددهای سه ماهه بازار فلزات لندن در هفته ای گذشت در حدود پنج درصد و در بازار آتی شانگهای 6.7 درصد رشد کرده ، فعالان بازار  یکی از دلایل اصلی این روند رو به رشد را تنگناهای شکل گرفته در راه عرضه به تبع مقررات جاده ای سختگیرانه اخیر در چین می دانند.

از اواسط ماه سپتامبر یعنی بیش از  یک ماه پیش، قوانین سختگیرانه ای برای حمل و نقل جاده ای در چین اجرا شده و تحت این قوانین، حداکثر میزان بار مجاز کامیون ها از 55 تن به 49 تن کاهش یافته است. کامرزبانک آلمان در توضیح شرایط جدید اعلام کرده در استان های تولیدکننده آلومینیوم در  شمال چین ظرفیت حمل و نقل ریلی به اندازه کافی وجود ندارد و مقررات جاده ای جدید نیز هزینه حمل آلومینیوم با کامیون را به شدت بالا برده است.

وال استریت ژورنال نیز در گزارشی  اعلام کرده بر اساس نظر تحلیلگران بازار فلزات پایه، روند شکل گرفته می تواند هزینه های تولیدکنندگان  و ا  را تا 30 درصد بالا برده  و به تبع آن سطح قیمت ها را نیز افزایش دهد.

 همزمان با این روند شاهد وجود تقاضای مناسب در بازار آلومینیوم در چین هستیم و همین امر نیز سطح ذخایر این محصول را تحت تاثیر قرار داده است. از زمان اجرای مقرات جدید از ماه سپتامبر،  ذخایر آلومنیوم در بازار آتی شانگهای و انبارهای آسیایی بازار فلزات لندن از جمله سنگاپور روند کاهشی را تجربه کرده است.