رئیس سازمان بورس: استعفا نمی‌دهم

17:47 - 1402/02/18
مجید عشقی امروز در حاشیه همایش ملی اقتصاد هوشمند و توسعه مالی، در گفت‌وگو با خبرنگاران هر دو ادعای تعطیلی بورس و استعفای خود را تکذیب کرد.

 

 

به گزارش اکوایران، با ریزش بورس تهران بار دیگر موج انتقادات از سازمان بورس و رئیس کل آن بالا گرفته است. روز دوشنبه شاخص کل بورس تهران بیش از 5 درصد ریزش کرد و 125 هزار واحد پایین آمد. 

پس از ریزش 5 درصدی برخی از فعالان بازار سهام خواستار تعطیلی بازار مطابق قانون شدند که مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، امکان تعطیلی بازار را رد کرد. 

برخی شایعات نیز حاکی از استعفای رئیس سازمان بود. برخی نیز ادعا کرده‌اند عشقی تحت فشار قرار گرفته که استعفا دهد. اما محید عشقی در واکنش به این شایعات اعلام کرد که استعفا نمی‌دهد. عشقی پیش از این سابقه استعفا داشته که با مخالفت شورای عالی بورس مواجه شد. اما این بار موج نارضایتی و انتقادها گسترده‌تر است. 

خون بازی در بورس تهران

عشقی امروز در حاشیه همایش ملی اقتصاد هوشمند و توسعه مالی، در گفت‌وگو با خبرنگاران هر دو ادعای تعطیلی بورس و استعفای خود را تکذیب کرد. 

عشقی همچنین در واکنش به شایعه الزام بازارگردان‌ها به فروش سهام گفت: «بازارگردان‌ها طبیعتا باید به تعهدات خودشان عمل کنند. سازمان به هیچ وجه چیزی را به آنها تحمیل نکرده و نخواهد کرد. روز گذشته، بازارگردان‌ها نزدیک به یک هزار میلیارد تومان خرید کردند.» 

پیش از اظهارنظر عشقی، ظهر امروز محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس تهران، مداخله شرکت بورس در خرید و فروش سهام توسط بازارگردان‌ها را رد کرد و گفت: «ما به هیچ عنوان بازارگردان‌ها را الزام به خرید و فروش سهام نخواهیم کرد؛ بلکه اعلام می‌کنیم که باید مفاد دستورالعمل‌ها رعایت شوند.» 

از سوی دیگر منتقدینی که پیش از این معتقد بودند که دولت قبل در ریزش بورس در سال 1399 عاملیت داشته، امروز نیز دست دولت سیزدهم را دخیل دانستند. ادعاهایی که نمی‌توان آن‌ها را تایید کرد و چیزی شبیه به تئوری توطئه است.