بازار اجاره خانه راکد شد؟/ تمدید قرارداد اولویت اول مستاجران

15:20 - 1402/03/29
به گفته یک کارشناس امور ملکی، مستاجران تا جای ممکن سعی بر تمدید قرارداد خود و عدم جابه‌جایی دارند و ملک‌هایی را که رهن و اجاره آن کف بازار است انتخاب می‌کنند.

 

 

تجریش محله‌ای قدیمی در شهرستان شمیرانات است که در منطقه یک و شمال تهران قرار گرفته است. یک کارشناس امور ملکی در منطقه یک پایتخت با اشاره به افزایش اجاره‌بها در این محله به اکوایران می‌گوید: سال گذشته رهن کامل واحدی، یک میلیارد و 700 میلیون تومان بود اما در سال جاری با 3 میلیارد و 200 میلیون تومان تمدید شده است.

یک کارشناس دیگر می‌گوید: با توجه به روند کاهشی دلار، بازار مسکن نیز وارد رکود شده و در حوزه فروش تنها ملک‌هایی که از قیمت عرف منطقه پایین تر است به فروش می‌رسد.

وی می‌گوید: در بازار رهن و اجاره، مستاجران تا جایی که امکان دارد سعی بر تمدید قرارداد خود و عدم جابه‌جایی دارند.سال گذشته یک ملک 100 متری را می‌شد با 700 الی 900 میلیون تومان رهن کامل کرد اما در سال جاری این رقم به یک میلیارد و 500 میلیون تومان تا 2 میلیون تومان رسیده که اگر یک ساختمان با مشاعات و امکانات کامل با این زیربنا در نظربگیریم، به 2 میلیارد و 500 الی 3 میلیارد تومان هم می‌رسد.

در محله تجریش، برای رهن یک واحد با 105 مترمربع مساحت، یک میلیارد تومان و برای اجاره ماهانه آن 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

برای رهن یک واحد با 92 مترمربع زیربنا، 200 میلیون تومان و برای اجاره ماهانه آن 40 میلیون تومان تعیین شده است.

رهن واحدی دیگر با 180 مترمربع زیر بنا، 800 میلیون تومان و اجاره ماهانه آن 40 میلیون تومان است.

بازار اجاره خانه راکد شد؟/ تمدید قرارداد اولویت اول مستاجران14