وضعیت مستاجران شمال تهران هم قرمز شد

14:35 - 1402/05/09
واسطه‌گران ملکی می‌گویند: با افزایش نجومی رهن و اجاره‌ خانه، بازار مسکن راکد شده است و اکثر مستاجران تمدید کرده‌اند.

محله شهرک نفت در منطقه یک و شمال شرق شهر تهران واقع شده و از شرق با خیابان همت، از جنوب با بزرگراه ارتش، بلوار آبادان، خیابان علیزاده، خیابان وزارت امور خارجه، میدان شاهد، بلوار نیروی زمینی و بلوار شاهد و از غرب با بلوار مژدی و خیابان هاشمی محدود شده است و با محله‌های ‌مینی سیتی، ازگل، شهید محلاتی، داراباد، گلها همسایگی دارد.

یک واسطه‌گر ملکی در این محله در رابطه با وضعیت بازار رهن و اجاره شهرک نفت می‌گوید: به دلیل افزایش نجومی رهن و اجاره‌‌خانه، بازار مسکن راکد شده است و اکثر مستاجران تمدید کرده‌اند و برخی از آن‌ها به مناطق پایین‌تر روی آورده‌اند.

به گفته وی، در سال گذشته رهن یک واحد 96 متری و 8 سال ساخت و به همراه امکاناتی همچون پارکینگ، آسانسور و انباری، 250 میلیون تومان و اجاره ماهانه آن 15 میلیون تومان بود اما امسال با 500 میلیون تومان رهن و 25 میلیون تومان اجاره ماهانه رسیده است.

در این محله، رهن کامل یک واحد با 95 مترمربع مساحت، یک میلیارد و 100 میلیون تومان و رهن کامل یک واحد با 158 مترمربع زیربنا، یک میلیارد و 800 میلیون تومان است.

واحدی با 100 مترمربع زیربنا، با 200 میلیون تومان رهن و 28 میلیون تومان اجاره ماهانه و واحدی دیگر با 120 مترمربع زیربنا، 600 میلیون تومان رهن و 30 میلیون تومان اجاره ماهانه داده می‌شود.برای رهن واحدی با 200 مترمربع مساحت، یک میلیارد تومان و برای اجاره ماهانه آن، 30 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وضعیت مستاجران شمال تهران هم قرمز شد4