عرضه اولیه جدید در بورس / رشد قابل توجه کدهای فعال در بازار

12:11 - 1402/11/09
‌به گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، تعداد سهامداران فعال در بازار اعم از حقیقی و حقوقی (بدون احتساب کدهای دارای معامله در عرضه‌های اولیه) در هفته گذشته، رقمی بالغ بر ۵۷۷ هزار و ۲۴ نفر بوده است. که این میزان نسبت به میانگین فصل پاییز رشد قابل توجهی را به خود دیده است. این آمار برای فصل پاییز حوالی 330 هزار کد فعال گزارش شده بود.

عرضه اولیه جدید بازار سرمایه مربوط به شرکت پارس فنر است. 300 میلیون برگه سهام این شرکت برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران در نماد معاملاتی (فنر1) به روش ترکیبی، در روز سه‌شنبه 10 بهمن ماه عرضه می‌گردد.

تصمیم جدید نمایندگان مجلس مبنی بر این است که صرافی‌ها و صادرکنندگان حقیقی و حقوقی مکلف هستند تا اطلاعات مربوط به دارایی‌های ارزی و جریان درآمد ارزی تحت مالکیت خود را تحت ضوابط و مطابق با شیوه‌ای که بانک مرکزی مشخص می‌کند در اختیار این بانک قرار دهند.

شرکت صنعتی سپنتا با نماد فپنتا از دریافت مجوز و تاییده تولید تمامی سایزهای لوله‌ی پلی اتیلن مورد نیاز صنعت گاز کشور خبر داده است. این شرکت عنوان داشته که تاکنون 397 هزار کیلوگرم از لوله‌های مورد نیاز صنعت گاز کشور را تولید و تحویل داده است.