وزیر صمت تاکید کرد: تبعیض اقتصادی در حوزه فولاد

14:05 - 1400/01/17
در دهمین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران که با حضور رزم حسینی وزیر صمت و معاونین وی برگزار شد ؛ وی با اشاره به تبعیض اقتصادی در حوزه فولاد گفت : تبعیض اقتصادی در حوزه فولاد بوده و هست و اگر بخواهیم به سمت عدالت برویم باید هزینه آن را پرداخت کنیم.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از انجمن نوردکاران فولادی ایران ، وزیر صمت تصریح کرد :این کار سختی است اما وزارت خانه به این سمت پیش رفته و در همین خصوص اطلاع رسانی نیز خواهد کرد و مشکلات را با شفافیت با مردم در میان خواهیم گذاشت.

رزم حسینی تاکید کرد : در زنجیره فولاد محصول نهایی به قیمت جهانی فروخته شده اما مواد اولیه قیمت گذاری شده است .

وی اظهارداشت : در حالیکه واحد های نورد های کشور ظرفیت خالی دارند و اشتغال در این بخش دچار بحران شده چرا باید این همه رغبت و‌تمایل به صادرات شمش فولاد و اسلب باشد . 

وی ادامه داد : البته که این افراد منافع دارند و حتی با افراد ذی نفوذی هم در ارتباط هستند و میخواهند اعمال نظر کنند که این کار را هم کردند و ما میدانیم چه اشخاصی هستند اما وزارت صمت به سمت عدالت پیش میرود .

وی افزود : باید تلاش اشخاصی را که تولید فولاد را از ۲۰۰ هزار تن در زمان قبل از انقلاب شروع کرده و به ۳۰ میلیون تن در مرحله فعلی رسانده و برنامه تولید ۵۰ میلیون تنی داریم ، قدر دان باشیم و این ثروتی ملی است که باید همه از آن بهره مند باشند و رانتی در آن نباشد .

وزیر صمت تصریح کرد : اگر میخواهید تبعیض برطرف شود اگر میخواهید رانتی نباشد باید ثروتمندان متدین و کارآفرینان خواستار حذف امضاهای طلایی و شفافیت باشند .

وی تاکید کرد : امروز اگر میخواهید چرخ اقتصاد بدرستی بچرخد باید شفافیت اجرا شود و این شفافیت هزینه دارد که من به عنوان وزیر هزینه آن را پرداختم و میپردازم و این حرکت مقدس و جهادی است که باید همه در این عرصه کمک کنند .