مهمترین محرک قیمت سهام تا پایان سال

14:14 - 1400/01/17
مهمترین محرک قیمت سهام تا پایان سال معرفی شد.

به گزارش «دنیای بورس»، مدیرعامل شرکت سبدگردان داریک پارس در گفت و گو با همفکران ضمن تشریح روند معاملات و محرک های مهم پیش روی بورس، لیدرهای بازار تا پایان سال را معرفی کرد.

ابوالفضل شهرآبادی با اشاره به اینکه گزارش های 9 ماهه شرکت ها اتفاق با اهمیتی برای بازار است، گفت: با اتمام انتشار گزارش های آذرماه، فعالان بازار در انتظار گزارش های 9 ماهه هستند و پیش بینی می شود با انتشار این گزارش ها معامله گران بتوانند برای دو ماهه پایانی سال برنامه ریزی کنند.

وی با تاکید بر اینکه گزارش های 9 ماهه نقش مهمی در تصمیم گیری سرمایه گذاران برای دو ماهه پایان سال دارد، گفت:در چند هفته پیش رو گزارش های 9 ماهه از مهمترین متغیرهای اثرگذار در بازار هستند و برای فعالان اهمیت بالایی دارند، سرمایه گذاران منتظرند تا بر اساس این گزارش ها و عملکرد 9 ماهه ، برای ادامه سال تصمیم گیری کنند .

وی در پیش بینی این گزارش ها به آمار تولید و فروش آذرماه شرکت ها اشاره کرد و گفت: گزارش های آذرماه حاکی از عملکرد خوب گروه فلزات اساسی و پتروشیمی ها داشت و بر همین اساس پیش بینی می شود گزارش های 9 ماهه این گروه ها هم رویدادهای مثبت و خبرهای مطلوبی برای سهامداران داشته باشد.

شهرآبادی با اشاره به اینکه بازار این روزها در عرصه ریسک های سیاسی نگرانی هایی دارد، گفت: بحث احتمال بازگشت آمریکا به برجام اتفاق مثبتی در حوزه بین المللی است و می تواند گشایش های اقتصادی زیادی را برای کشور ما به همراه داشته باشد اما در این میان گروهی معتقدند این اتفاق می تواند در کوتاه مدت شوکی برای دلار باشد و افت نرخ این ارز احتمالا اثر منفی در دوره ای کوتاه بر صنایع صادراتی دارد اما در بلند مدت با توجه به اینکه تسهیل تجارت بین الملل ایجاد می شود ، شرکت ها با افزایش مقداری فروش و صادارت می توانند سودآوری خوبی را تجربه کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در صورت بازگشت آمریکا به میزبرجام ، برخی گروه های بازار می توانند با اقبال بیشتری مواجه شوند، گفت: این موضع می تواند برای گروه بانکی خبر مثبتی باشد و این گروه را با لیدر بازار تبدیل کند. پس از آن خودرویی ها هستند که اثر بسیار مثبتی از گشایش های سیاسی گرفته و قطعا سهام آنها در بازار مورد اقبال قرار میگرد، پتروشیمی ها نز با یک تاخیر زمانی کوتاه به عنوان پیشرو مطرح خواهند شد .همفکران