راه‌حل بورس کالا برای خروج از رکود مسکن

17:04 - 1400/01/17
بورس کالای ایرانبه دنبال این است که با پیوند ابزارهای بورسی به املاک، سرمایه‌های خرد را به سمت بازار مسکن هدایت و به خروج مسکن از رکود کمک کند. با توجه به مذاکرات صورت گرفته انتظار می‌رود این اتفاق تا پایان سال جاری نهایی و عرضه‌‍‌ها دراین عرصه انجام شود.

 مذاکره با اتحادیه‌ها

بورس کالای ایران در راستای وظایف و کارکردهای خود در سال جاری قصد دارد با پیوند ابزارهای بورسی به املاک، سرمایه‌های خرد را به سمت بازار مسکن هدایت و به خروج مسکن از رکود کمک کند. ابزارهای مالی بورس در بورس کالای ایران می‌تواند سرمایه‌های را در بخش مسکن به سرمایه‌های مولد تبدیل و از راکد بودن سرمایه‌ها در بخش مسکن جلوگیری کند.  بورس کالای ایران بر مبنای همین رویکرد با اتحادیه مشاورین املاک و مجموعه سرمایه‌گذاری مسکن مذاکره‌هایی را به انجام رسانده است. براین اساس فردی که به دنبال پوشش ریسک افزایش قیمت مسکن است یا به دنبال تهیه مسکن بلندمدت است غیر از سازوکارهای موجود می‌تواند از ابزارهای بورسی هم بهره‌مند شود.

انتظار عرضه تا پایان سال

به گفته مدیرعامل بورس کالای ایران بازیگران اصلی بازار هم فعالان فعلی بازار مسکن خواهند بود و فعالیت‌هایی که در قالب سرمایه‌گذاری یا در قالب پوشش ریسک نوسانات قیمت مسکن صورت بگیرد، می‌تواند با کمک ابزارهای مالی بورس در بورس کالای ایران اتفاق بیفتد. حامد سلطانی‌نژاد که با «تسنیم» صحبت کرده امیدوار است: توافق‌ها با ذی‌نفعان این حوزه نهایی و عرضه‌های این ابزارهای مالی تا پایان سال جاری شروع شود.