تقسیط بدهی متقاضیان صندوق بیمه معدنی

17:25 - 1400/01/17
مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی از موافقت رئیس هیات عامل ایمیدرو با تقسیط بدهی متقاضیان این صندوق خبر داد.

 متاثر از شرایط اقتصادی که منجر به ایجاد وضعیت نامساعد نقدینگی برای فعالان حوزه معدن شده و با توجه به درخواست‌های مکرر متقاضیان و بدهکاران صندوق، هیات مدیره صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی مقرر کرد که بدهی این گونه متقاضیان تا شهریور 97 و با لحاظ سود بانکی مربوطه تقسیط شود. متقاضیان دارای بدهی به صندوق می‌توانند با هماهنگی و مراجعه به صندوق نسبت تعیین تکلیف و تقسیط دهی خود اقدام کنند. به گفته محمد رضا عربی مزرعه شاهی این اقدام با موافقت رئیس هیات عامل ایمیدرو، مواجه و قرار شد به زودی اجرایی شود. مدت تقسیط نیز حدود 14 ماه خواهد بود.

بانک‌های طرف همکار این صندوق از ابتدای امسال، 800 میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت به متقاضیان مصوب کرده‌اند.

مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی با اشاره اینکه در حال امضای تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید برای ارائه وام‌های خرد به واحدهای کوچک و متوسط معدنی هستیم، می‌گوید: از ابتدای تیرماه، میز استان‌ها دایر شده و متقاضیان می‌توانند پرونده مربوط به صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی خود را در استان‌های ذی‌ربط تشکیل دهند.