ظرفیت 42 میلیون تنی گندله در دو ماه بعد

17:34 - 1400/01/17
در حال حاضر ظرفیت تولید گندله ایران ۳۲ میلیون تن است و به گفته مدیر مجتمع معدنی سنگان در راستای تکمیل و توازن زنجیره ارزش فولاد، ظرفیت تولید گندله تا دو ماه دیگر به ۴۲ میلیون تن می‌رسد.

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دولت، پروژه پنج میلیون تنی گندله‌سازی اُپال پارسیان با مشارکت ایمیدرو و فولاد مبارکه، حداکثر تا دو ماه آتی به بهره‌برداری می‌رسد. به گفته مرتضی هاشم‌پور؛ مدیر مجتمع معدنی سنگان که با «ایسنا» صحبت کرده است، دو کارخانه جدید فرآوری سنگ آهن در ماه‌های آتی و ابتدای پاییز،‌ وارد مدار تولید می‌شود.

این اظهارات درباره وضعیت اوپال پارسیان در حالی است که این واحد بیش از ۴۰ روز پیش با ظرفیتی پنج میلیون تنی به مرحله تست سرد رسید و به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد.

مدیر مجموعه معدنی سنگان همچنین درباره کنسانتره ۲.۵ میلیون تنی در آن منطقه می‌گوید: علاوه بر گندله اوپال آن،‌ پروژه ۲.۵ میلیون تنی کنسانتره توسعه ملی نیز در ابتدای پاییز امسال در مدار تولید قرار می‌گیرد و این‌ها در حالی است که تا سال ۱۳۹۲ تنها یک پروژه ۲.۶ میلیون تنی کنسانتره در مجتمع معدنی سنگان فعال بود.

امسال در مجتمع سنگان ۱۰ میلیون تن گندله و ۲.۵ میلیون تن کنسانتره به زنجیره فولاد کشور افزوده می‌شود. این افزایش ظرفیت‌ها در حوزه زنجیره ارزش فولاد در حالی است کن در سال ۱۳۹۲ که دولت روحانی آغاز به کار کرد میزان ظرفیت تولید گندله در ایران ۲۲ میلیون تن و ظرفیت تولید فولاد نیز ۲۲ میلیون تن بود. در حال حاضر ظرفیت تولید گندله ۳۲ میلیون تن و ظرفیت تولید فولاد مرزهای ۳۰ میلیون تن را عبور کرده است.