تولید گیربکس اتومات در « خساپا »

17:44 - 1400/01/17
مگاموتور استفاده از دو نوع گیربکس اتوماتیک در محصول‌های گروه سایپا را در دستور کار دارد و به زودی گیربکس cvt را روی دو خودروی کوییک و ساینا اتومات قرار می‌دهد.

محمدرضا شیخ عطار؛ مدیرعامل مگاموتور از زیرمجموعه‌های گروه سایپا در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد در خصوص برنامه‌های این شرکت می‌گوید: براساس برنامه گروه سایپا برای گیربکس، اکسل و موتور گروه ایکس ۲۰۰ که شامل تیبا، ساینا و کوییک است، افزایش ظرفیت دنبال می‌شود که برنامه افزایش تولید این گروه خودرو، روزانه ۱۲۰۰ دستگاه و قابلیت ارتقا تا ۱۴۰۰ دستگاه در روز است.

ارتقای موتور گروه ایکس 200

به گفته مدیران مگاموتور بحث ارتقای موتور محصول‌های گروه ایکس ۲۰۰ در دستور کار است که تا یک سال آینده می‌توان از آن بهره‌برداری کرد. براین اساس موتورهای تولیدی، استاندارد یورو ۵ را پاس خواهند کرد که باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش قدرت کشندگی خودرو می‌شود و به باور مسئولان با این شرایط می‌توان با بهبود ۱۰ درصدی روبه‌رو بود.

ظرفیت تولید این گیربکس جدید بهبود یافته ۵۰۰ دستگاه در روز است که برای گروه ایکس ۲۰۰ مورد استفاده قرار می‌‌گیرد و قابلیت ارتقای ظرفیت تا ۱۲۰۰ دستگاه وجود دارد.

گیربکس‌های مورد استفاده

دو نوع گیربکس اتوماتیک روی محصول‌های گروه سایپا استفاده می‌شود که یک نوع گیربکس اتومات CWT و برای محصول‌های ساینا اتومات و کوییک است. نوع دوم، گیربکس شش دنده هیدرولیکی است که روی محصول جدیدsp100 قرار می‌گیرد.

زمان ورود به بازار

در حال حاضر مراحل استانداردسازی و کالیبریزاسیون گیربکس cvt در مراحل نهایی تست و تنظیم است و به باور مدیرعامل به زودی وارد بازار می‌شود. این گیربکس تحت لیسانس پانچ و محصول مشترک بلژیک و ایران است.