زمان احتمالی قرارداد با فولکس واگن

17:50 - 1400/01/17
دولت در حالی در تازه‌ترین آمارها پیش‌بینی کرده رکورد تولید خودرو در پاییز امسال شکسته شود که به احتمال زیاد در اواخر شهریورماه فولکس واگن برای امضای قرارداد به ایران می‌آید.

انتظارات یکساله

محسن صالحی‌نیا؛ معاون وزیر صنعت در گفت‌وگو با سایت خبری اتاق بازرگانی تهران درباره افزایش تولید خودرو و رکورد یک میلیون و 600 هزار دستگاهی می‌گوید: انتظار بر این است در صورت تداوم وضعیت موجود در پایان امسال رکورد تولید یک میلیون و 600 هزارتایی خودرو شکسته می‌شود، آنطور که در این 4 ماه و نیم اخیر رخ داده گویای این است که ایران نسبت به سال گذشته رشد تولید خودرو دارد.

در 4 ماه اول سال، میزان تولید خودرو در کشور 17.6 درصد افزایش پیداکرده است. در انتهای تیرماه، 434 هزار و 295 دستگاه انواع خودرو توسط خودروسازان داخلی تولید شد. از این میزان، 410 هزار و 673 دستگاه خودروی سواری تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه خود در سال 95 رشد 20.9 درصدی را نشان می‌دهد.

براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت همان طور که در ابتدای سال اعلام شد، برنامه‌ریزی دولت در سال‌جاری بیش از یک میلیون و 300 هزار دستگاه است که در حال محقق شدن است.

قراردادهای خارجی

صالحی‌نیا درباره قراردادهای خارجی صنعت خودروسازی تاکید می‌کند: قرارداد با رنو نهایی شد. مذاکره با فولکس واگن برای انعقاد قرارداد نیز در حال انجام است، آنطور که به دولت منعکس شده است، در اواخر شهریورماه فولکس واگن (همکاری با شرکت ماموت) برای امضای قرارداد به ایران می‌آید. در خصوص فیات نیز هنوز اطلاعاتی که حاکی از عقد قرارداد جدی باشد، مطرح نیست.