مطالبات کلزاکاران تسویه شد

18:37 - 1400/01/17
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تمامی مطالبات کلزاکاران پرداخت شده است، می‌گوید:در حال حاضر خرید دانه روغنی گلرنگ در ۷ استان و خرید آفتابگردان در ۶ استان کشور، آغاز شد.

امسال ۱۸۰ هزار و ۸۸۴ تن کلزا نیز در ۳۱ استان به ارزش بیش از ۴۸۴۲ میلیارد ریال، از کلزاکاران خریداری و به گفته یزدان سیف تمامی پول آن نیز پرداخت شد. این در حالی است که خرید تضمینی دانه‌های روغنی آفتاب‌گردان و گلرنگ هم، از چندی پیش در استان‌هایی که این محصول را تولید می‌کنند، شروع شده و در حال حاضر، مراکز تخصصی خرید تضمینی مشغول تحویل این دو محصول هستند.

در حال حاضر خرید دانه روغنی گلرنگ در ۷ استان و خرید آفتابگردان در۶ استان کشور، آغاز شد و تا به امروز در مجموع 13 هزار و 800 تن دانه‌های روغنی گلرنگ و آفتابگردان، شامل ۱۱هزار و ۱۲۰ تن گلرنگ و 2 هزار و 700 تن آفتابگردان از کشاورزان، تحویل گرفته شد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تاکید اینکه تمامی مطالبات خرید دانه‌های روغنی پرداخت شده است، می‌گوید: بیشترین خرید کلزا؛ 50 هزار و 215 تن و آفتابگردان؛ یک ‌هزار و 404 تن مربوط به استان گلستان و بیشترین خرید دانه روغنی گلرنگ مربوط به استان فارس با 9 هزار و 266 تن است.