ثبات شاخص دلار در روز پر خبر بازار جهانی

20:15 - 1400/01/17
پس از افت نسبتا ملموس شاخص دلار در شب گذشته، این نماگر در آستانه انتشار گزارش های اقتصادی بسیار مهمی مانند تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا و شاخص اطمینان مصرف کنندگان ایالات متحده روندی باثبات را در پیش گرفته است.
ثبات شاخص دلار در روز پر خبر بازار جهانی

شب گذشته خبر رسید که در موضوع پرونده دخالت روس ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 ایالات متحده ، مدیر کمپین انتخاباتی دونامد ترامپ مورد پیگرد قرار گرفته است. انتشار این خبر سرمایه گذاران را به سوی دارایی های امن مانند ین ژاپن و فرانک سوییس سوق داد و همین امر نیز به تضعیف شاخص دلار منجر شد.

این روند اما صبح امروز و در آستانه انتشار برخی گزارش های مهم اقتصادی از اروپا و ایالات متحده متوقف شده و سرمایه‌گذاران رویکردی محافظه‌کارانه ای را در پیش گرفتند. کمتر از نیم ساعت دیگر گزارش تولید ناخالص داخلی فرانسه در فصل سوم سال منتشر می شود . ساعت 1:30 ظهر نیز گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ماه اکتبر و  تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم 2017 اتحادیه اروپا به بازارها مخابره می شود. عصر امروز نیز شاخص اطمینان مصرفکنندگان ایالات متحده قرار است منتشر شود.

در این وضعیت بسیاری از چارتیست ها اقدام به بستن موقعیت های معاملاتی خود کرده اند و ترجیح می دهند در روز پر خبر بازار از معاملات دور بمانند. همین امر نیز فضای آرامی را بر معالات بازار ارز حاکم کرده است.

بدین ترتیب شاخص دلار ایالات متحده هم اکنون بدون تغییری ملموس در سطح 94/56 واحد قرار گرفته است.