سرنوشت مجامع بانک‌ها

20:29 - 1400/01/17
زمان تعیین تکلیف مجامع و صورت‌های مالی بانک‌ها بعد از تطبیق با نمونه الگوی توافقی وزارت اقتصاد و بانک مرکزی خواهد بود. در این میان برخی بانک‌ها صورت‌های مالی خود را به بانک مرکزی ارسال کرده‌اند که در انتظار اصلاح آن هستند.

عباس کمرئی؛ مدیرکل نظارت بانک مرکزی در گفت‌وگو با «فارس» در همین باره می‌گوید: هر گاه صورت‌های مالی بانک‌ها مطابق با الگوی نمونه بانک مرکزی که مورد توافق رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد هم قرار گرفت، ارائه و بانک مرکزی آن را بررسی کند، مجوز برگزاری مجمع عمومی را صادر خواهد کرد. این در حالی است که تعدادی از بانک‌ها در مرحله ارسال صورت‌های مالی هستند.

سیاست‌گذار اگر چه بارها اعلام کرده اعتقاد به برگزاری مجمع بانک‌ها در مدت قانونی دارد اما با این اوصاف این بانک تاکید کرده به محض دریافت صورت‌های مالی، آن‌ها را بررسی و اعلام نظر می‌کند.

به گفته کمرئی تاکنون چند بانک صورت مالی‌شان را به بانک مرکزی ارائه کرده‌اند و البته اطلاعات آن‌ها بررسی شده است. این در حالی است که این صورت‌ها در حال اصلاح بین بانک مرکزی و بانک‌ها است و به‌زودی نهایی خواهد شد.

بانک مرکزی امیدوار است توافق نهایی روند کار را تسهیل کند و سال آینده صورت های مالی در اسرع وقت نهایی و مجامع برگزار شود.